help! mijn zilver arowana is uit de bak gesprongen, wat nu??

  • Onderwerp starter hydrocynus2020
  • Startdatum

H

hydrocynus2020

Guest
hallo, mijn arowana is uit de bak gesprongen nadat iemand leuk een nitraat dacht af te steken recht voor mij huis, daar schrok hij(en ik) heel erg van. voordat ik het kon beseffen sprong hij eruit. gelukkig heb ik zsm terug gedaan. maar nu heeft hij wat verwondingen op zijn kop, geneesd dit vanzelf of? en zal hij morgen weer gewoon eten? is het schadelijk voor hem zelf op die verwondongen na?
gr
 
Tja dat is zo lastig om te zeggen en als hij nu weer zwemt zou ik het ff aankijken.
 
De tijd zal het leren, ook inwendig kan dit een flinke klap geweest zijn.

water goed schoon houden en observeren.

maar is de bak niet afgedekt dan?
 
hij zwemt wel weer net als altijd, mijn bak is zeker goed afgedekt, en er liggen zeker 15 kilo aan stenen op iedere afdekplaat. maar de arowana is al zeker 45 cm dus dat is al best een grote jongen
 
ja, in de natuur springen ze natuurlijk ook altijd uit t water, dan is het ook nooit zeker dat ze perfect terug in het water vallen
 
In schoon water zullen de meeste wondjes wel goed genezen. Inwendig kan je niet zoveel doen. Je kan misschien wat drijfplanten plaatsten als het vaker gebeurt. Bij sommige soorten ontmoedigt dit het springen.
 
oke, maar is het zeker dat ie inwendig wat heeft? of hoeft dat niet perse?
 
Neuh geneest vanzelf.
Dit vraagt wel om een foto van je bak natuurlijk he.

Arrowana en roggen zijn vissen die ik graag nog eens in een grotere bak dan mijn huidige zou willen houden.
 
Het kan dat die inwendig schade heeft opgelopen, is nog een beste klap van boven naar beneden.
Daarom even goed kijken wat die doet de komende tijd, maar als die morgen gewoon weer eet zou ik me niet teveel zorgen maken.
 
oke, thanks voor jullie reacties. stel hij heeft inwendige schade, heeft hij er dan last van? en doet het pijn bij hem? en hij groeit natuurlijk ook nog veel, zorgt dat dan niet voor misvorming of iets?
 
oke, thanks voor jullie reacties. stel hij heeft inwendige schade, heeft hij er dan last van? en doet het pijn bij hem? en hij groeit natuurlijk ook nog veel, zorgt dat dan niet voor misvorming of iets?

Doorgaans overlijden vissen aan inwendige schade.
Maar niet druk maken over iets dat absoluut niet zeker is!

Enige waarom ik het zeg, is omdat het altijd kan gebeuren als vissen uit bakken springen.
 
oke dan wacht ik af.....heb net de bak eten gegeven(de andere vissen moeten natuurlijk ook eten) en hij eet niet maar toont al wel interesse in spiering, dus dat is goed nieuws
 
Tja de schrik zal er wel even goed inzitten en hij heeft best een klap gehad. Ik vind het niet zo raar hoor dat hij even niet wil eten, dat zou ik ook even niet hoeven na zo'n ongeluk :p
 
Beren en leeuwen zijn mooie beesten, Hydrocynus, maar je moet ze niet op de weg zien lopen.

Wacht nou maar rustigjes af.
Er is toch niet veel dat je kunt doen.
 
ik wacht rustig af,thanks voor alle reacties
 

Terug
Bovenaan