Wat is er nieuw

Help,welke verlichting past er boven een aquatlantis aquarium ?

Loef

Well-known member
Lid geworden
26 november 2022
Leeftijd
64
Hoi
Ben op zoek naar nieuwe ledverlichting voor mijn aquatlantis aquarium de standaard verlichting is te weinig.
Heb er nu wel een daytime onex lamp boven erbij. Omdat deze heel smal en laag is.maaf kwaliteit wordt minder
Er past maar heel weinig in.er zit in het midden van de bak een glazenstrookje waar de lamp op rust.
Dus ben opzoek naar ledverlichting met hoge opbrengst maar die heel plat/laag is en zeker niet hoger dan 2 cm
Moet dus rusten op glasplaat in midden en vlak daarboven zit de kunststof klep.hoop dat het een beetje duidelijk is.
Is er misschien iemand die wat tips heeft of er iets voor geschikt is en past ?
Alvast bedankt voor het meedenken !

Hier nog wat foto’s ter verduidelijking !

Bijlagen

• IMG_4875.jpeg
    IMG_4875.jpeg
    2.3 MB · Weergaven: 29
  • IMG_4876.jpeg
    IMG_4876.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 28
Welk model heb je want ik heb diverse en die zitten tussen de 20 en 30 lumen denk ik en dat is meer dan voldoende voor niet te moeilijke planten. Op je tweede foto vindt het licht ook niet te weinig lijken.

.... Ik weet wel waar ik dat stuk hout op vind lijken 😆 :engel:
Gelukkig is dat niet de vraag van de TS en je kan er ook niks mee winnen denk ik :DD :pp

Ik heb hier in de aquatlantis splendid 100 de orginele verlichting + de twinstar 120G.
De perfecte combinatie voor mij en het zorgt voor mooie kleuren.
De twinstar lamp heb ik met nano tape aan de deksel geplakt.
Screenshot_20260223_200641_Gallery.jpg
Screenshot_20260223_200652_Gallery.jpg
Screenshot_20260223_200706_Gallery.jpg

Hé bedankt voor de tip,goed idee !
Welke tape mag dat zijn ?

Nano tape ik heb hem via temu maat volgens mij ook bij action verkrijgbaar

Hé bedankt voor de tip !
Wat voor soort tape mag dat zijn?

Oh sorry was toch geplaatst al

Welk model heb je want ik heb diverse en die zitten tussen de 20 en 30 lumen denk ik en dat is meer dan voldoende voor niet te moeilijke planten. Op je tweede foto vindt het licht ook niet te weinig lijken.
Ik heb de splendid 80

Die heeft 1 balk denk ik en gelet op wat ik hier heb zit je dan op max 20-22 lumen denk ik. Ik zou daar tevreden mee zijn tenzij je moeilijke planten wil houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan