Wat is er nieuw

Hemianthus callitrichoides op een steen?

Halsiemp3

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2012
Goede avond,
ik blijf maar ruzie houden met mijn bodemvissen en de HC (Hemianthus callitrichoides)
elke morgen als ik weer beneden kom drijft bijna alle HC weer boven.
ik vermoed dat mijn vriendelijke monster de meerval snachts er een hobby van heeft gemaakt om te tuinieren.
Nu zit ik te denken om de plant op eens teen te binden en dan deze steen in de bodem te doen zodat de plant dan misschien vanzelf beter in de bodem gaat zitten.
maar de grote vraag is kan de plant op eens teen groeien?
het probleem is nog niet zozeer het licht of de CO2 maar gewoon dat de vissen alles weer uit de bodem trekken.

en is het anders ook een idee om deze misschien wat op te kweken in de vensterbank met wat aquariumgrind in een kom zodat deze de wortels vast kan zetten en dan met grind en al in het aquarium doen?

weet niet of jullie misschien andere idee�n hebben om het ondanks de lastige vissen toch te laten groeien of moet ik de plant nu echt uit mijn hoofd gaan zetten?

Is die meerval een Ancistrus?

Nee ik vermoed de Hoplosternum.
Maar kan ook mijn Ancistrus albino wel eens zijn.
Maar ging er meer om of het op steen gebonden kon worden en/of je het in ander bakje kon kweken

Ik vermoed dat de vissen dan graag even woelen en de plant losrukken. Komt door de geringe wortelmassa verwacht ik.
Of het op steen groeit heb ik geen idee van. Misschien leden die hier wel ervaring mee hebben??
Ik heb ook met L nummers en Ancistrussen al de ervaring dat ze weleens graag mogen woelen in de bodem.

Ik heb hem al meerdere malen betrapt dat hij zichzelf gewoon echt ingraaft en dat alleen zijn bovenste rug nog zichtbaar is haha

Ja ze kunnen er wat van hoor. Nou ja dan hoef je je niet meer af te vragen wie er achter het graven zit dus.

nee dat was bekend dat is de Hoplosternum hahaha alleen nu de vraag hoe kan ik toch de HC draaiend krijgen in de bak..🙂

Ik zie dat somber in als ik eerlijk ben.

~ Ivo

Was er bang voor haha probeer nu eenbeetje te kweken in apart bakje hopen op betere wortels

Nu een lage plastieken bak gehaald daar wat aquarium grind in gedaan en dosis easy carbo restand wat er nog in aquatium zat van de hc er in gedaan voor het raam in de vensterbank en hopen dat het mischien weer meer word en met langere wortels ben benieuwd

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan