Wat is er nieuw

Hemianthus snoeien en stekken

Crash Cowboy

Well-known member
Lid geworden
9 oktober 2014
Mijn Hemianthus groeit omhoog, en vormt geen tapijtje. Kan ik de uitlopers gewoon afknippen en opnieuw in de bodem stekken ? En kan ik de resten dan laten staan, zodat daar nieuwe blaadjes aan kunnen groeien ? Ik heb een zand/grintbodem zonder voedingsbodem (of iig een die al zeven jaar onder het zand zit).

C4A5C2EE-3FDB-48AC-89C8-49899CA12904_zpspau45vki.jpg

Gewoon afknippen en opnieuw in de bodem poten. Ik doe dat ook zo.

Zover ik weet is het vaak een licht/co2 probleem als ze meer omhoog groeien dan dat ze over de bodem kruipen.

Eremetaal zei:
Zover ik weet is het vaak een licht/co2 probleem als ze meer omhoog groeien dan dat ze over de bodem kruipen.
Klopt, daar ben ik naar aan het zoeken. Pogostemon helferi en Glossostigma gaan goed, maar de Hemianthus (nog) niet. CO2 en voeding (EI) zijn ruim voorradig; licht (duur en sterkte) ben ik aan het beperken (tegen de algen en dat werkt). Ik denk dat Hemianthus m��r licht vraagt dan de andere planten om een bedje te vormen.

zeeduivel zei:
Gewoon afknippen en opnieuw in de bodem poten. Ik doe dat ook zo.
Ok, dat wilde ik weten. Thanks ! Kan ik de resten laten staan ? Groeit dat verder ?

Ja de resten kan je in eerste instantie laten staan. Meestal komen daar meerdere uitlopers aan. Zo niet, bijvoorbeeld omdat ze al voor de tweede keer geknipt zijn, dan de resten er tussen uit plukken om rotten tegen te gaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan