Wat is er nieuw

Henny’s 2 meter Zuid Amerika

Henny

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 januari 2010
Berichten
626
Leeftijd
65
Locatie
Schinveld
Mijn bakkie draait nu twee en een halve week met een koppel snowwhite Ancistrus en 4 baby L236.
Vandaag komen er 20 Hyphessobrycon bentosi whitefin bij.
KH 5, PH 7, NO2 0, NO3 0.
 

Bijlagen

  • IMG_0592.jpeg
    IMG_0592.jpeg
    4.7 MB · Weergaven: 84
Lekker formaat hoor !
Hier ook een snow white Ancistrus, geen koppel helaas zoals bij jou, heb je nog een foto van ze ?
 
mooie bak!
N.b.: houd je de nitraat in de gaten, 0 gaan je planten op langere termijn niet fijn vinden....
 
mooie bak!
N.b.: houd je de nitraat in de gaten, 0 gaan je planten op langere termijn niet fijn vinden....
Weet ik. Heb net voeding toegevoegd.
 
Lekker formaat hoor !
Hier ook een snow white Ancistrus, geen koppel helaas zoals bij jou, heb je nog een foto van ze ?
Bij deze.😊
 

Bijlagen

  • IMG_0594.jpeg
    IMG_0594.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 31
  • IMG_0593.jpeg
    IMG_0593.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 34
Heel mooi,

Ik veronderstel dat jij geen CO2 toevoegt in deze ZA, maar kan jij iets meer vertellen jouw gebruikte verlichting/filtering/bemesting?
 
Ik gebruik inderdaad geen CO2, alleen FloraCarbo 1x in de week. Er ligt wel een voedingsbodem in van Dennerle en kleibolletjes bij de Echinodorussen.
Ik heb een rij Retroled en een rij Combiled als verlichting.
Ik filter met een Oase 850 met kussens en Biohome.
Misschien dat ik aan de andere kant ook nog een filter bijzet, dat bekijk ik nog even.
 
Laatst bewerkt:
Mooi bakje Henny. Carbo is geen co2 en meer een algenbestrijder waar niet alle planten goed tegen kunnen.
 
Ik weet dat het geen CO2 is hoor, maar er werd naar bemesting e.d. gevraagd.
 
Ik weet dat het geen CO2 is hoor, maar er werd naar bemesting e.d. gevraagd.
Nee prima hoor maar sommige mensen denken dat het co2 is omdat het vaak vloeibare co2 wordt genoemd 😉
 
Beetje off topic en misschien weet je het al maar hier heb je een mooie uitleg van lid @Cornelius over de carbo:

als de plant gaat assimileren gaat het glucose produceren.
Dit dient als grondstof voor de vorming van de meeste andere organische stoffen die de plant nodig heeft om zicht te ontwikkelen.
De vorming van deze andere organische stoffen uit glucose noemen we 'voortgezette assimilatie'. Glucose kan gemakkelijk weer worden
omgezet in energie en is tevens de basiseenheid voor het belangrijkste bouwmateriaal van planten: cellulose.

Planten maken glucose door CO2 op te nemen en het aan elkaar te hechten tot langere koolstofketens.
Eerst maken ze eenheden van 3 koolstofatomen lang (voor de meeste planten), dit gebeurt in de Calvin-cyclus. Vervolgens hechten ze die
aan elkaar tot 6 koolstofeenheden: glucose (en andere suikers). Dit proces wordt gluconeogenese genoemd (fotosynthetische koolstofcyclus)

Glutaaraldehyde is een 5-koolstofverbinding die een lijkt op sommige tussenstadia in de gluconeogenese en die de plant kan gebruiken
omdat het niet veel energie hoeft te verbruiken aan het samenvoegen van CO2-moleculen, maar in feite gratis een 5-koolstofeenheid krijgt aangeboden door het toevoegen van Glutaaraldehyde.
Glut kan dus worden gezien als een vervangingsstof voor CO2 omdat het leidt tot hetzelfde product (glucose) als opgenomen CO2
en dus op dezelfde manier bouwstof en energie kan leveren als CO2.
Een maximale dosering Glut geeft zo weinig koolstof aan de plant dat het verwaarloosbaar is, en we door die lage concentratie nauwelijks verbeterde
groei gaan waarnemen in high-light bakken. In low-light bakken kan het wel bijdragen tot efficiëntere groei omdat de plant nu minder koolstofeenheden hoeft te fabriceren om tot hetzelfde netto product (glucose) te komen.
 
Beetje off topic en misschien weet je het al maar hier heb je een mooie uitleg van lid @Cornelius over de carbo:

als de plant gaat assimileren gaat het glucose produceren.
Dit dient als grondstof voor de vorming van de meeste andere organische stoffen die de plant nodig heeft om zicht te ontwikkelen.
De vorming van deze andere organische stoffen uit glucose noemen we 'voortgezette assimilatie'. Glucose kan gemakkelijk weer worden
omgezet in energie en is tevens de basiseenheid voor het belangrijkste bouwmateriaal van planten: cellulose.

Planten maken glucose door CO2 op te nemen en het aan elkaar te hechten tot langere koolstofketens.
Eerst maken ze eenheden van 3 koolstofatomen lang (voor de meeste planten), dit gebeurt in de Calvin-cyclus. Vervolgens hechten ze die
aan elkaar tot 6 koolstofeenheden: glucose (en andere suikers). Dit proces wordt gluconeogenese genoemd (fotosynthetische koolstofcyclus)

Glutaaraldehyde is een 5-koolstofverbinding die een lijkt op sommige tussenstadia in de gluconeogenese en die de plant kan gebruiken
omdat het niet veel energie hoeft te verbruiken aan het samenvoegen van CO2-moleculen, maar in feite gratis een 5-koolstofeenheid krijgt aangeboden door het toevoegen van Glutaaraldehyde.
Glut kan dus worden gezien als een vervangingsstof voor CO2 omdat het leidt tot hetzelfde product (glucose) als opgenomen CO2
en dus op dezelfde manier bouwstof en energie kan leveren als CO2.
Een maximale dosering Glut geeft zo weinig koolstof aan de plant dat het verwaarloosbaar is, en we door die lage concentratie nauwelijks verbeterde
groei gaan waarnemen in high-light bakken. In low-light bakken kan het wel bijdragen tot efficiëntere groei omdat de plant nu minder koolstofeenheden hoeft te fabriceren om tot hetzelfde netto product (glucose) te komen.
Dit moet ik nog eens lezen als ik niet zo moe ben, maar interessante uitleg, bedankt.
 



Volgens me stripjes, niet te hoog, net aan. Heb de tropica groene plantenvoeding. Moet eigenlijk 1x per dag 1/2 pompjes maar dan ga ik er dus wel overheen
Goed is goed. Spaarzaam voeren is altijd goed, tenzij je jongen moet grootbrengen. Ik ben geen ster in planten. Ik heb altijd “ makkelijke” planten in mijn Zuid Amerika bakken. Mijn nitraat zit (bijna) altijd op normale waarden.
 
Vandaag voor het eerst de curviceps gezien nadat ik de planten uitgedund had.
 

Bijlagen

  • IMG_0622.jpeg
    IMG_0622.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 28
En zowaar een L236!
 

Bijlagen

  • IMG_0628.jpeg
    IMG_0628.jpeg
    771.8 KB · Weergaven: 33
Ja zitten er 4 in, maar zag ze nog nooit! Vandaag voor het eerst 2 stuks gezien.😊
 
Toch mooi op kleur want ik zag ze nooit eigenlijk met de 4 Manen en als ik ze in een flits zag dan waren die bepaald niet op kleur.
 
Toch mooi op kleur want ik zag ze nooit eigenlijk met de 4 Manen en als ik ze in een flits zag dan waren die bepaald niet op kleur.
Ja ze zien er goed uit, maar waren erg verlegen. Ik zie ze nu de hele tijd. Denk alleen dat ik 4 mannen heb en 2 vrouwen. Zijn nog jong dus ben niet zeker. Van 2 ben ik overtuigd dst het mannen zijn. We zien het wel. Ze kunnen elkaar uit de weg.
 
Misschien thithervisjes toevoegen?
 
Ik zie ze nu heel de tijd, dus denk niet dat dat echt nodig is. Er komt nog wel wat bij, maar rustig opbouwen.
Maar ik weet echt niet wat thithervisjes xijn, heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb het zelfs gegoogled en daar kwam ook niets zinnigs uit.
 
Ik zie ze nu heel de tijd, dus denk niet dat dat echt nodig is. Er komt nog wel wat bij, maar rustig opbouwen.
Maar ik weet echt niet wat thithervisjes xijn, heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb het zelfs gegoogled en daar kwam ook niets zinnigs uit.
hetzelfde hier , maar toen kwam ik wel "dither fish" tegen .
 
Ja dat was het. Kon er niet meer op komen.
Maar het principe is dus dat door de zelfverzekerde aanwezigheid van de dithervis, de wat schuwere vis op zijn gemak gesteld wordt.
 

Ze zijn al op hun gemak nu blijkbaar. Ik zie ze nu heel de tijd.😊 Er zitten 20 Hyphessobrycon bentosi whitefins in en 20 guppen die lekker bovenin zwemmen, zodat duidelijk is dat daar geen rovers zijn. Er komt misschien nog een scholenvisje bij dat beter schoolt, maar rustig opbouwen. En de farlowella’s natuurlijk.
Ik dacht dat thitherfish een vissoort was😂
Hé daar gaat er weer eentje. Ze durven nu echt helemaal vooraan te zwemmen zonder de beschutting van de planten.😍
 

Bijlagen

  • IMG_0647.jpeg
    IMG_0647.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 28
Een scholenvis schoolt alleen bij gevaar. Dus welke scholenvis je ook neemt, als ze zich op hun gemak voelen, zwemmen ze gewoon door de hele bak.
En thithervis is dus dithervis. Ik had wel de klank maar niet de juiste spelling in mijn hoofd....
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan