Wat is er nieuw

Henny’s 2 meter Zuid Amerika

Een scholenvis schoolt alleen bij gevaar. Dus welke scholenvis je ook neemt, als ze zich op hun gemak voelen, zwemmen ze gewoon door de hele bak.
En thithervis is dus dithervis. Ik had wel de klank maar niet de juiste spelling in mijn hoofd....
Dat ben ik niet met je eens hoor. De ene soort schoolt veel beter dan de andere.

Ik heb de Espei gehad en die scholen ook erg goed als ze zich op hun gemak voelen. Nu heb ik de keizertetra en die zitten van links naar rechts.

Ik heb de Espei gehad en die scholen ook erg goed als ze zich op hun gemak voelen. Nu heb ik de keizertetra en die zitten van links naar rechts.
Keizertetra’s heb ik ook gehad, scholen inderdaad voor geen meter!
Citoentetra’s scholen redelijk en roodneuzen en Moenkhausia sanctafilomenae scholen heel goed.
Espei zijn leuk maar Aziaatjes, die komen er bij mij niet in.😂

Roodkopzalmpjes. Geweldig scholenvisje. Wel voor een bak van minimaal 1.20 liefst iets groter dit omdat het van die enirme zwemmers zijn. Wel een leuk gezicht.
Marmerbijlvisjes (oppervlakte zwemmers) scholen ook best prima. Deze hebben een apart zwemgedrag. Leuk om te zien.

Roodkopzalmpjes. Geweldig scholenvisje. Wel voor een bak van minimaal 1.20 liefst iets groter dit omdat het van die enirme zwemmers zijn. Wel een leuk gezicht.
Marmerbijlvisjes (oppervlakte zwemmers) scholen ook best prima. Deze hebben een apart zwemgedrag. Leuk om te zien.
Bijlzalmpjes vind ik ook heel leuk,

Sinds vanmorgen is er een koppel erg fel naar alles wat in de buurt komt en ja hoor, een eerste legsel.

Bijlagen

• IMG_0701.mov
    33.1 MB
Het legsel is verdwenen en de vissen hebben zo te zien weer allemaal

Vandaag naar België omdat mijn Farlowella’s binnen zijn gekomen. Ze zitten al lekker bladeren te poetsen. Foto’s zijn van net een kwartiertje in de bak. Éen van de vijf zat aan de achterkant van de bak en wilde niet op de foto, dit zijn de andere vier.

Bijlagen

• IMG_0734.jpeg
    IMG_0734.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 38
  • IMG_0732.jpeg
    IMG_0732.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 33
  • IMG_0731.jpeg
    IMG_0731.jpeg
    2 MB · Weergaven: 36
  • IMG_0729.jpeg
    IMG_0729.jpeg
    2 MB · Weergaven: 37
Nu nog op zoek naar een grote Corydoras soort.
Ik kan natuurlijk gaan voor Corydoras splendens, maar mijn favoriet is Corydoras pantalanensis, maar wat zijn die moeilijk te vinden en verschrikkelijk duur! Pffffff… weet niet of ik dat er voor over heb hoor.

Ken je descleromystax barbatus?
Dat is ook een grote cory.

Ken je descleromystax barbatus?
Dat is ook een grote cory.
Nee die kende ik nog niet, die ga ik ook eens bekijken, bedankt voor de tip.

Ik lees dat hij wel gevoelig is voor hogere temperaturen, dat kan een probleem zijn in mijn bak. Hij is wel mooi om te zien.😊

Ik weet niet hoe hoog de temperatuur in jouw bak is, maar bij AquaInfo staat tot 25C. En voor alle vissen geldt dat een kortdurende temperatuurstijging of daling zelden een groot probleem is.

Dat snap ik ook, ben geen groentje. Mijn bak staat op 26 graden maar is ook vaak 27.
Dan wordt het lastig.

Inderdaad, dat is langdurig te hoog. Jammer.

Wat heb je voor vissen in je bak?

Inderdaad, dat is langdurig te hoog. Jammer.

Wat heb je voor vissen in je bak?
Allemaal vissen die rond 24-25 als ondergrens hebben en 27/28/29 als bovengrens. Dus dat vind ik geen goede combi.
Met uitzondering van de sluierstaart guppy’s die ik als tijdelijke opstartvisjes heb gebruikt. Daar zoek ik een ander plekje voor.

Hè verdorie. Heeft het kleinste farlowellaatje zich verstrikt in de wortels van 1 van de planten. Hij had zich er helemaal ingedraaid en is gestikt. Niet sterk genoeg om zich los te trekken. Hij/zij was maar 11cm, een stuk kleiner dan de rest. Zielig

Zonde is dat, helaas zijn de beestjes niet altijd even slim bezig.
Nee zeg dat! Ik heb ooit een Farlowella gehad die verstrikt was geraakt in visdraad waarmee mos op hout was vast gemaakt. Dat zat heel strak en toch die neus er tussen gekregen en steeds verder klem geraakt blijkbaar. En toen ik ‘s morgens in de bak keek zag ik dat hij dood was. Nu expres nergens draad gebruikt, verstrikt er eentje in wortels die door een curviceps denk ik wat los was gewoeld. Zucht….

Soms krijg je het gevoel dat ze een doodswens hebben....

Soms krijg je het gevoel dat ze een doodswens hebben....
Echt hè!! Zo jammer dat ik het niet gezien heb. Het was precies aan de zijkant van de bak, het verst van de zithoek. Anders had ik te hulp kunnen schieten.

Vandaag maar eens een plaatje geschoten. Planten moeten weer gesnoeid, gaan zo hard.
Ancistrus snowwhite hebben jongen. Spotte er zojuist eentje.
😍

Bijlagen

• IMG_0777.jpeg
    IMG_0777.jpeg
    5.9 MB · Weergaven: 41
  • IMG_0775.jpeg
    IMG_0775.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 41
Fraaie bak hoor! Wat een ruimte voor je vissen. 😀

Fraaie bak hoor! Wat een ruimte voor je vissen. 😀
Ja ik hou van ruimte😊Er komt misschien nog een slanke scholenvis bij als de guppen een nieuw plekje hebben gevonden. En er komen Corydoras splendens bij. Ik hou van Corydoras soorten.

Mocht je Xyphophorus helleri overwegen: ik heb wel een begingroepje voor je over een paar weken.

Mocht je Xyphophorus helleri overwegen: ik heb wel een begingroepje voor je over een paar weken.
Bedankt maar die vallen buiten mijn aandachtsgebied.😊

Vandaag maar eens een plaatje geschoten. Planten moeten weer gesnoeid, gaan zo hard.
Ancistrus snowwhite hebben jongen. Spotte er zojuist eentje.
😍
Mooie bak Henny .

Al was ik wel afgeleid door het behangpapier , zat meer te kijken of de fib.spiraal klopte .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan