Wat is er nieuw

Henny’s hillstream bakje

Henny

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 januari 2010
Leeftijd
66
Er komt een bakje voor de waaierhandjes en Chinese danio’s. Misschien later Sewellia erbij.
Er is nog niet veel te zien helaas. Ik begon aan een gebruikt bakje vanmorgen van 80x30x25 maar kreeg het onmogelijk schoon. Er heeft een schildpad in gewoond bij de vorige eigenaar en ik dacht dat ik de kalkvlekken wel schoon zou krijgen met schoonmaakazijn en een mes,maar nee hoor, na 3 uur schrobben en schrappen nog steeds een drama. Toen was Bas het zat, hij zei komop de auto in naar Hornbach en een nieuw bakkie gehaald.
Deze is 80x35x40. Ik heb er een Eheim biopower 240 bij en een 100 watt staafverwarming,(die had ik al), en mijn instelbare ledverlichting die op mijn quarantainebakje ga ik boven het bakje in de kast schroeven. Die is 60 lang maar zal wel goed genoeg zijn. Heb eventueel nog een stromingspompje voor als ik de stroming niet genoeg vind.
Éen nadeel, het kastje dat er onder komt is nu te hoog dus ga ik er morgenochtend een stuk afzagen.😊
Ben nu te moe.

Bijlagen

• IMG_2681.jpeg
    IMG_2681.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 29
  • IMG_2682.jpeg
    IMG_2682.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 28
  • IMG_2683.jpeg
    IMG_2683.jpeg
    2.9 MB · Weergaven: 28
Het bakje erboven was bedoeld voor een (trio) Betta, maar twijfel nog. Nu zit er een groepje garnalen in die ik van Elise gekregen heb. Ik denk er nog rustig over na. De garnalen vinden het een feest daar.🤣Misschien gaat Kiko daar naar toe en de garnalen naar het 30 liter bakje in de keuken.
Links zie je een stukje van de tweemeter Zuidelijk zuid en links staat de lido 200.
Mijn hobbyhoek waar vroeger de keuken stond.😊

Laatst bewerkt:
Veel plezier met je nieuwe bakje.

Veel plezier met je nieuwe bakje.
Dank je. Ik heb zin om het in te richten. Heb heel de week al inspiratie opgedaan online. Nu nog naar mijn situatie vertalen.

Erg leuk Henny en je hebt straks een extra kamer nodig:DD

Mooie plannen weer Henny 😊👍.

Vanmorgen het kastje ingekort. De verlichting opgehangen en op 50% gezet. Achterwandje er achter gezet. Nu heb ik genoeg ruimte om in de bak te werken.
Nu eerst lunchpauze.😊
Misschien had ik toch beter planken kunnen laten zagen om een tafel op maat te kunnen maken. Hmmmm

Bijlagen

• IMG_2684.jpeg
    IMG_2684.jpeg
    2.9 MB · Weergaven: 10
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan