Wat is er nieuw

Henny’s Lido 200 met waaierhandgarnalen

Het is wel jammer dat je waaierhandjes niet heel veel ziet hoor. Gelukkig hebben er twee een plekje gekozen in het lelijke bolhuisjes ding🤣
Mini en maxi zijn buren.

Bijlagen

• IMG_2550.jpeg
    IMG_2550.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 11
  • IMG_2552.mov
    37.8 MB
Laatst bewerkt:
De Amano’s lopen ook lekker rond en zijn wel altijd zichtbaar.

Bijlagen

• IMG_2554.jpeg
    IMG_2554.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 8
Het is wel jammer dat je waaierhandjes niet heel veel ziet hoor. Gelukkig hebben er twee een plekje gekozen i. Het lelijke bolhuisjes ding🤣
Mini en maxi zijn buren.
Tja...smaken verschillen. Wat de één een prachtig huis vindt, vindt de ander afschuwelijk....

Maar je zou ze natuurlijk kunnen bemossen of met een ander kleinblijvend epifytisch plantje kunnen beplanten. (Bucephalandra, windelov, anubia nana oid). Daar knappen ze ongetwijfeld van op.

Tja...smaken verschillen. Wat de één een prachtig huis vindt, vindt de ander afschuwelijk....

Maar je zou ze natuurlijk kunnen bemossen of met een ander kleinblijvend epifytisch plantje kunnen beplanten. (Bucephalandra, windelov, anubia nana oid). Daar knappen ze ongetwijfeld van op.
Ja dat is ook het plan. Maar ik wist niet zeker of de waaierhandjes het gingen gebruiken, dat wilde ik afwachten. Ik heb het ooit eens bij een aquarium gekregen dat ik van iemand overnam.
Twijfel nog of ik de waaierhandjes in de 60 liter zal doen. Alleen of met de 5 Chinese danio’s. Dan zou ik ze veel vaker zien denk ik. Geen drukke Cory’s op de bodem, en veel minder scholenvisjes.

Laatst bewerkt:
Het is wel jammer dat je waaierhandjes niet heel veel ziet hoor. Gelukkig hebben er twee een plekje gekozen in het lelijke bolhuisjes ding🤣
Mini en maxi zijn buren.

Als je je waaierhandjes meer wil zien, moet je ze lokken met stroming. Een wavemaker in de bak of een plekje bij de uitstroom van je filter zijn ze dol op, als ze alleen maar ondergedoken zitten ergens is dat geen goed teken, ze hebben stroming nodig om goed te kunnen eten. Hier zitten ze altijd op dezelfde plek, goed zichtbaar, omdat ik daar stroming heb gecreëerd voor ze.

In de hele bak is veel stroming. Ze eten ook goed. Ik vraag me af of ze het te druk vinden met al die Corydoras en zalmpjes.

In de hele bak is veel stroming. Ze eten ook goed. Ik vraag me af of ze het te druk vinden met al die Corydoras en zalmpjes.

Ik heb ze hier ook in een Lido 200, ook met cory's en allerlei vissen, lijken ze zich weinig van aan te trekken. Ze zitten hier wel altijd op hoogte, weet niet of ze dat bij jou ook kunnen? Ze zitten hier nooit op de bodem.

Ik heb ze hier ook in een Lido 200, ook met cory's en allerlei vissen, lijken ze zich weinig van aan te trekken. Ze zitten hier wel altijd op hoogte, weet niet of ze dat bij jou ook kunnen? Ze zitten hier nooit op de bodem.
Ja ik heb met mos begroeid hout waar ze nooit op gaan. Heerlijk in de stroming. Ik weet het niet.

Ja ik heb met mos begroeid hout waar ze nooit op gaan. Heerlijk in de stroming. Ik weet het niet.

Hmm dat is wel bijzonder ja, misschien dat ze het mos juist niet fijn vinden aan de pootjes of zo? Ik heb hier het hout kaal, zonder mos, daar zitten ze 24/7

Hmm dat is wel bijzonder ja, misschien dat ze het mos juist niet fijn vinden aan de pootjes of zo? Ik heb hier het hout kaal, zonder mos, daar zitten ze 24/7
Alleen de toppen zijn met mos begroeid.
Bedankt voor het meedenken.😊

Ik heb het gevoel dat het niet goed is maar kan mijn vinger er miet opleggen.

Oke, ja, lastig nagaan dan wat r in die koppies van ze gebeurt 😁
Precies! Meestal zit ik goed met mijn gevoel, dus ik ga deze bak even goed bestuderen.
Waterwaarden waren tot nu toe prima, maar zal vandaag weer eens alles testen.

Ik heb even getest.
PH 7
KH4
GH 6
NO2 0
NO3 10
Wat opvalt is dat KH en GH lager zijn dan uit de kraan. Vooral GH 2 punten lager. Ga maar even een water wissel doen. Toen ik het hout er uit haalde kwamen ze meteen naar buiten om te waaieren.
Heb het grijze hol op een steen gezet, wat groen er op geplakt.
Hout anders gezet, nu maar even aanzien.
O ja ammoniak was ook 0 en fosfaat 0,5, die moet ik dus wat verhogen.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan