Wat is er nieuw

Henny’s Pantanal en omstreken aquarium

Henny

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 januari 2010
Leeftijd
66
Eindelijk! Het bestand is bekend en het aquarium wordt al fijn naar mijn zin. Hier wat feitjes:

Aquarium: Aquatlantis Horizon 2 meter 563 liter.
Temp: 23 graden, gaat naar kamertemperatuur voor de winter.
PH 6.8
KH 5
GH 8
NO2 0
NO3 10
Bestand:
3 Bujurquina vitatta 1 man/2 vrouw? F1
3 Gymnogeophagus balzanii 1 man/2 vrouw
2 Crenicichla hadrogstigma F1
11 Brochis pantanalensis
24 Moenkhausia bonita F1
1 Ancistrus super white man(was een kadootje dus blijft hier lekker zwemmen)
Hier komt binnen 1 of 2 maanden nog bij Sturisoma barbatum of Hypoptopoma inexpectatum

Bijlagen

• IMG_2238.jpeg
    IMG_2238.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 65
  • IMG_2230.jpeg
    IMG_2230.jpeg
    702.6 KB · Weergaven: 40
  • IMG_2227.jpeg
    IMG_2227.jpeg
    729.2 KB · Weergaven: 41
  • IMG_2215.jpeg
    IMG_2215.jpeg
    423.1 KB · Weergaven: 45
  • IMG_2212.jpeg
    IMG_2212.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 42
  • IMG_2211.jpeg
    IMG_2211.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 40
  • IMG_2208.jpeg
    IMG_2208.jpeg
    855.6 KB · Weergaven: 40
  • IMG_2205.jpeg
    IMG_2205.jpeg
    888.4 KB · Weergaven: 59
  • IMG_2184.jpeg
    IMG_2184.jpeg
    2 MB · Weergaven: 61
Ben heel benieuwd hoe het zich ontwikkeld, ziet er nu in elk geval mooi uit!

Ben heel benieuwd hoe het zich ontwikkeld, ziet er nu in elk geval mooi uit!
Dank je. Ben ook benieuwd, zeker met het oog op de Crenicichla en de B. Vitatta. Vermoed toch dat het 2 mannen zijn. Even afwachten totdat ze groter zijn.

mooie bak zeg ben benieuwd hoe de bak eruit gaat zien als de vissen volwassen zijn. Veel plezier ermee

mooie bak zeg ben benieuwd hoe de bak eruit gaat zien als de vissen volwassen zijn. Veel plezier ermee
Dank je. Het is nu nog leeg, maar dat zal snel genoeg veranderen. Ze eten als gekken.

De Bujurquina vitatta gaan morgen terug naar Tillmann in Duisburg. Ben hun geknok helemaal zat. Ik heb zoveel hout en steeds meer grote stenen geplaatst, maar maakt niets uit. Zoeken elkaar telkens op. De balzanii beginnen steeds meer last van hen te krijgen. Ik mag ze teruggeven en neem dan 2 extra balzanii vrouwen mee. Ook wil ik kijken of hij espei heeft voor de Lido.

Mooje bak!

Ja het is een heerlijke bak, jammer dat de Bujurquina niet werken. Gelukkig mag ik ze van Thomas terugbrengen.

Ja het is een heerlijke bak, jammer dat de Bujurquina niet werken. Gelukkig mag ik ze van Thomas terugbrengen.
Ja, das wel netjes. Jammer dat ze voor zoveel onrust zorgen. Maar meer geo's is ook niet verkeerd.

Ja, das wel netjes. Jammer dat ze voor zoveel onrust zorgen. Maar meer geo's is ook niet verkeerd.
Precies, de balzanii en de Crenicicla, Corydoras en Moenkhausia doen het prima samen. Met 2 extra dames zijn de balzanii met zijn vijven.

Mooi bestand. Leuk om te lezen. Ben nu zelf de bak aan het ombouwen naar Zuiderlijk Zuid. Heb nog niet een volledig bestand samengesteld. Lekker veel inlezen.

Mooi bestand. Leuk om te lezen. Ben nu zelf de bak aan het ombouwen naar Zuiderlijk Zuid. Heb nog niet een volledig bestand samengesteld. Lekker veel inlezen.
Is leuk gebied hoor. Hoe groot is je aquarium?

Tja ik bedenk me net dat bij een fotoalbum ook foto s horen :DD ;))

Laatst bewerkt:
Haha, precies dat!
Bak is 180 br 50 d en 60 h. 540 liter, met bioloog van ca 125 liter.
Voorlopige keuze schooltje Gymnogeophagus Terrapurparra met misschien een koppel of schooltje Gymnogeophagus Balzanii.
Ben nog zoekende voor een schoolvis en eventuele andere aanvulling.

Haha, precies dat!
Bak is 180 br 50 d en 60 h. 540 liter, met bioloog van ca 125 liter.
Voorlopige keuze schooltje Gymnogeophagus Terrapurparra met misschien een koppel of schooltje Gymnogeophagus Balzanii.
Ben nog zoekende voor een schoolvis en eventuele andere aanvulling.
1.80x0.50 is niet zoveel oppervlakte dus zou 1 groep doen dan. Eventueel Corydoras paleatus of pantanalensis. Scholenvisje Moenkhausia bonita of hyphessobrycon eques.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan