Wat is er nieuw

her inrichting aquarium nieuwe bodem nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter guppy1986
  • Startdatum Startdatum
G

guppy1986

Guest
Welke bodem kan ik het best gebruiken
zodat het een mooie natuurlijke uitstraling krijgt de planten het goed doen en niet rond gaan drijven
Maar dat als er iets geplant moet worden niet de hele bak troebel word van de voedings bodem (zo als nu het geval) liefst 1 laag (heb nu 2 verschillende)
De bodem is 2 jaar nu en is aan vervanging toe

Wie o wie heeft de tip want ik zie Door de bomen het bos niet meer
er is zo veel te koop en wil het goed doen

Het ligt er aan wat voor vissen er in zijn, sommige kunnen een wat ruwere bodem aan en anderen beter op een zandgrond.
Dus ook gelijk mijn vraag 😉

Ik heb filterzand erin. Puur alleen dat, dus geen voedingsbodem o.i.d.. Filterzand heeft het voordeel dat het niet dicht slibt, maar wel zacht genoeg is voor de buiken van bijvoorbeeld corrydorassen. 25kg bij de wildkamp kost �7 ofzo.

Als je dan de planten er in hebt kan je er voedingsbollen bij drukken. Bijvoorbeeld:
http://www.aquaplantsonline.nl/plantenv ... lbemesting
Er zullen vast nog 1000 andere bollen te koop zijn, het gaat om het idee.

Ik heb hier een bodem inliggen van dennerle. Wel iets duurder, maar een perfecte bodem. Voor deze bodem gekozen omdat ik graag een donkere bodem wou, waar mijn corydorassen geen hinder van hebben. Deze bodem heeft afgeronde kiezels waar de corydoras vrolijk in grondelen. het gaat dan om deze bodem

Heb er voornamelijk guppen tetra's en platy's in zitten en 1 algeneter

Werd dit een beetje beu Had ik een nieuw plantje gelijk mijn bak weer compleet zwart lijkt mij voor de vissen ook niet goed

Oww dan beter die niet doen
dat zwart erg mooi

Filterzand klinkt ook erg intresant maar waait dat niet op als je iets plant later

Valt mee als je het een beetje rustig doet hoor. Zoiets doe je ook niet wekelijks denk ik.

Nee de bedoeling is grond er in plantjes er in en klaar (als het wil groeien

Maar je weet nooit het grind is nu gezakt dus de voedings bodem ligt boven :-( als de algen eter langs komt zie je een zwarte stof wolk er achter
Dus dat is niet handig

Het zand van de Hornbach is er in meerdere kleuren en ook in lichtbruin of caramelachtig.

Bedankt voor je hulp en tips 🙂

Het gaat filterzand worden ziet er zo mooi uit ik ben benieuwd 🙂 ik zal een foto plaatsen als het klaar is

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan