Wieringer78
Well-known member
Na terug gekomen te zijn van zee was ik wel erg benieuwd hoe de aqua er bij zou staan.
Het viel me uiteindelijk niet tegen.
De Pogostemon helferi en de Monte Carlo zien er niet "glazig" uit (wat ik eerder wel eens heb mee gemaakt), en lijken zelfs aan te slaan en nieuwe blaadjes te krijgen.
Niet overal waar ik de Monte Carlo had geplant is deze nog aanwezig, maar je kan het ook niet in 1x goed doen en treffen.
En de Rode Lotussen doen het ook goed.
Wel wat algen groei op het glas.
Vandaag eerst even naar de winkel geweest.
Dit keer in HHW. Ik had niet echt veel vertrouwen meer in sommige flesjes van de druppel test.
En had deze niet meer compleet met wat ik wou. Dus gebruik gemaakt om een nieuwe kit te halen.
Bij thuis komst het water gaan meten.
Ook dit valt me niet tegen.
Mijn waterwaarden waren (heb het water ook weer ververst):
(Met dank aan een forum lid heb ik wat na gemaakt voor de waterwaarden)
Ik denk dat ik m'n doseerpomp van m'n plantenvoeding wel redelijk heb afgesteld
De Monte Carlo heb ik wat gesnoeid. Bij de Pogostemon Helferi durf ik het nog niet aan.
Wat mij wel wat verbaasd is dat de pH toch wel hoog is voor de hoeveelheid CO2 die ik toevoeg. Of is dit normaal?
De pH heb ik met electrode gemeten en met druppel test.
I.v.m. de (punt) algen op het glas ga ik wat aanpassingen doen met m'n verlichting.
Kijken of ik deze algen groei verder kan beperken en onder controle kan houden.
Het viel me uiteindelijk niet tegen.
De Pogostemon helferi en de Monte Carlo zien er niet "glazig" uit (wat ik eerder wel eens heb mee gemaakt), en lijken zelfs aan te slaan en nieuwe blaadjes te krijgen.
Niet overal waar ik de Monte Carlo had geplant is deze nog aanwezig, maar je kan het ook niet in 1x goed doen en treffen.
En de Rode Lotussen doen het ook goed.
Wel wat algen groei op het glas.
Vandaag eerst even naar de winkel geweest.
Dit keer in HHW. Ik had niet echt veel vertrouwen meer in sommige flesjes van de druppel test.
En had deze niet meer compleet met wat ik wou. Dus gebruik gemaakt om een nieuwe kit te halen.
Bij thuis komst het water gaan meten.
Ook dit valt me niet tegen.
Mijn waterwaarden waren (heb het water ook weer ververst):
(Met dank aan een forum lid heb ik wat na gemaakt voor de waterwaarden)
Ik denk dat ik m'n doseerpomp van m'n plantenvoeding wel redelijk heb afgesteld
De Monte Carlo heb ik wat gesnoeid. Bij de Pogostemon Helferi durf ik het nog niet aan.
Wat mij wel wat verbaasd is dat de pH toch wel hoog is voor de hoeveelheid CO2 die ik toevoeg. Of is dit normaal?
De pH heb ik met electrode gemeten en met druppel test.
I.v.m. de (punt) algen op het glas ga ik wat aanpassingen doen met m'n verlichting.
Kijken of ik deze algen groei verder kan beperken en onder controle kan houden.