Wat is er nieuw

Herkent iemand deze?

Lid geworden
23 juli 2025
Leeftijd
54
Weet iemand de naam of nummer van deze pleco?

Bijlagen

• IMG-20250721-WA0001.jpeg
    IMG-20250721-WA0001.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 37
Pterygoplichthys gibbiceps misschien? Hoop het niet voor het visje want dan is de huidige bak aardig krap, die gibbiceps kan zo'n 50cm worden

Ik vrees er ook voor....Bovendien kunnen ze flink tuinieren...

Pterygoplichthys gibbiceps misschien? Hoop het niet voor het visje want dan is de huidige bak aardig krap, die gibbiceps kan zo'n 50cm worden
Gibbiceps is het niet, dacht ik eerst ook. Maar hij is nu al een jaar of 6 dus dan was hij al wel groter geweest.
Al vind ik wel dat onze bak (150 cm) al aardig aan de kleine kant is.

Misschien iets duidelijker

Bijlagen

• 20250729_133226.jpg
    20250729_133226.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 24
  • 20250729_133257.jpg
    20250729_133257.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 24
  • 20250729_133215.jpg
    20250729_133215.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 24
Zo, dat is een flinke jongen die je daar uit het water hebt gehaald! Heb je 'm toevallig gemeten?

Zo, dat is een flinke jongen die je daar uit het water hebt gehaald! Heb je 'm toevallig gemeten?
Nee niet gemeten, schat dat ie zo'n 40-45 cm was. Dat was één van de kleinste vissen die we gevangen hadden.
De redtails en de siamese carp vingen we het meest, die gingen richting 1 meter (of net er overheen).

Nee niet gemeten, schat dat ie zo'n 40-45 cm was. Dat was één van de kleinste vissen die we gevangen hadden.
De redtails en de siamese carp vingen we het meest, die gingen richting 1 meter (of net er overheen).
Was dat in Nederland?

Maar een 150cm bak is te klein dus.
Nu de vraag wat ik er mee aan moet.
Laten zitten of kijken voor iemand met een grotere bak?
Hij mag gratis weg als dit beter is voor de vis zelf.
(Ps de verkoper gaf aan dat hij 15 max 20cm zou worden en 450 liter zeker genoeg zou zijn)

terugbrengen naar de verkoper? Maar als dat een particulier is, zal dat niet gaan lukken, vermoed ik.

Wellicht vragen of iemand deze wil overnemen in commercieel/ aangeboden ?

Was dat een winkelier? Dan heeft ie je foute voorlichting gegeven.
Ja het was een winkelier.
Geen idee of het fout is. We hebben deze nu 6 jaar en echt groeien doet hij niet .. maar ik wil ook het beste voor een dier.
Dus als deze een "te klein" bak heeft dan zet ik hem liever bij iemand neer die wel de ruimte heeft.

Dat is een Pardalis, ik heb er ook een.
Kocht het toen ie 6cm was, nu is ie 35cm en 11 jaar oud. Ze kunnen ong 15 jaar worden.

Die koopt / neemt geen vissen terug
Als ie je voor gelogen heeft dan zal ie wel moeten, hoezo denkt ie dat ie een vrije keuze heeft daar in? Je kan ook gewoon aangifte doen van oplichting. Al had ik hem persoonlijk gewoon even teruggebracht en mn geld gepakt 🫣

Als ie je voor gelogen heeft dan zal ie wel moeten, hoezo denkt ie dat ie een vrije keuze heeft daar in? Je kan ook gewoon aangifte doen van oplichting. Al had ik hem persoonlijk gewoon even teruggebracht en mn geld gepakt 🫣
Wat is voorgelogen? Tot op heden is hij een kleine 20cm wat hij ook aangaf.
Maar als ik hier lees dat deze nog groter worden dan is de bak te klein.
Ik was zelf ook onervaren (nog wel) en vond deze wel mooi.
Dus dan vraag je niet door, let niet goed op het Lnummer etc.
Dus vandaar de vraag of iemand deze kent.
En dan lees je dat ze wel 50cm kunnen worden.
Dan kan ik hem beter optijd eruit halen toch?

• Leuk
Waarderingen: M075
Als deze soort inderdaad flink groter wordt dan is aangegeven zou ik het persoonlijk op de verkoper verhalen en diegene dan ook de moeite laten doen een ander passend thuis te vinden, maar je kan het ook afwachten tot ie daadwerkelijk groter wordt en misschien van te voren de verkoper alvast op de hoogte stellen van wat je hier hebt gelezen, misschien dat ie netjes is en een oplossing voorstelt of hij kan je het precieze L-nummer geven als ie er echt zo zeker van is dat is max 20/25cm blijft.

Als ie dat niet zou willen dan had ie daar over na moeten denken voor ie jou vertelde over deze vis is mijn mening.

Voor zover ik weet blijven alleen de bulldog pleco's en bristlenose pleco's onder de 20cm en wordt de rest 35+ (al zal er vast nog wel een uitzondering zijn)

Deze vissen worden vrij oud en groeien daarom (volgens mij) ook vrij langzaam, je hebt dus nog wel even de tijd om het in de gaten te houden maar alvast rondvragen voor een nieuw onderkomen kan ook geen kwaad natuurlijk

Als deze soort inderdaad flink groter wordt dan is aangegeven zou ik het persoonlijk op de verkoper verhalen en diegene dan ook de moeite laten doen een ander passend thuis te vinden,
Ik denk dat een verkoper zich weinig kan en wil herinneren van een aankoop en hier geen verantwoording in zullen nemen. Dat wordt vaak een welles niets spelletje verwacht ik.

Ja misschien is dat wel zo hoor maar naar mijn mening heeft ie weinig keuze haha het is makkelijker voor iedereen als ie gewoon even meewerkt

In het uiterste geval is er een vissenasiel in Sliedrecht (en ik dacht ook in Arnhem), maar of de vis dan beter af is betwijfel ik.

Als deze soort inderdaad flink groter wordt dan is aangegeven zou ik het persoonlijk op de verkoper verhalen en diegene dan ook de moeite laten doen een ander passend thuis te vinden, maar je kan het ook afwachten tot ie daadwerkelijk groter wordt en misschien van te voren de verkoper alvast op de hoogte stellen van wat je hier hebt gelezen, misschien dat ie netjes is en een oplossing voorstelt of hij kan je het precieze L-nummer geven als ie er echt zo zeker van is dat is max 20/25cm blijft.

Als ie dat niet zou willen dan had ie daar over na moeten denken voor ie jou vertelde over deze vis is mijn mening.

Voor zover ik weet blijven alleen de bulldog pleco's en bristlenose pleco's onder de 20cm en wordt de rest 35+ (al zal er vast nog wel een uitzondering zijn)

Deze vissen worden vrij oud en groeien daarom (volgens mij) ook vrij langzaam, je hebt dus nog wel even de tijd om het in de gaten te houden maar alvast rondvragen voor een nieuw onderkomen kan ook geen kwaad natuurlijk
Er staat in iedergeval al een advertentie bij aangeboden 😉

Bedankt voor je informatie

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan