Wat is er nieuw

herkent iemand dit beesje

duukboy

Active member
Lid geworden
7 oktober 2012
Leeftijd
33
hij zit in de uitstroom pijp van mijn pomp
en achterop stenen waar mijn pomp tegenaan stroomt.

en kan dit beest ook kwaad voor je vijver?

449998_0_82_20140626_12.jpg

zijn dat niet rode muggenlarven?
Gewoon eentje in je aquarium gooien en opletten wat er gebeurt. Let op dat het larfje ook werkelijk wordt opgegeten en niet na enige tijd wordt uitgespuugd als "niet te vreten".

Zo,man.
Geef jij dan levende mug?

Maak er porties van,en vries ze in.

nee het is geen rode mug. ze plakken ook een beetje aan de steen.
en zitten zelfs in de pvc pijp waar het water doorheen stroomt wat van de pomp komt (32mm) die 8000 liter per uur pompt...
zover ik weet kan rode mug zich niet echt vasthouden en in harde stroming zitten.

Rode mug zitten wel degelijk vast. Ik heb ze thuis in een emmer zitten en ze hebben allemaal hun eigen ''kokertje'' waar ze zich in verstoppen. Als je even roert gaan ze ineens vrijzwemmen en zie je goed de rode kleur.

Als ik moest gokken zou ik hier ook voor de rode mug gaan!

@bertus, ik voer ook altijd levend voer! Naar mijn mening veel beter dan dood voer. diepgevroren of niet. Rode mug doet er maanden/jaren over om een ''mug'' te worden, dus daar heb je echt geen last van dat je ineens met een kamer vol muggen zit ofzo.

ja maar het lijkt me sterk dat ze in een pvc pijp vast kunnen blijven zitten waar 8000 lph door heen stroomt?

zal er welleens een paar in mijn aquarium doen.

na een handje in me aquarium gedaan te hebben weet ik zeker dat het niet om rode mug gaat. de beestjes zijn echt zwart. en zijn wat meer gedrongen en wat korter als rode mug.

Zijn zwarte beestjes op de foto en vraag me af hoe men hier dan bij rode muggenlarve komt? lijkt me eerder dat we hier met zwarte muggenlarve te maken hebben 😉

Muggenlarven,prachtig voer voor vissen.

Seabait zei:
Zijn zwarte beestjes op de foto en vraag me af hoe men hier dan bij rode muggenlarve komt? lijkt me eerder dat we hier met zwarte muggenlarve te maken hebben 😉

De zwarte mug legt zijn eitjes in mini ei pakketjes die drijven op het water, waarna jonge muggenlarven geboren worden die vrij in het water rondzwemmen.
Die zetten zich dus absoluut niet vast op een wand.

Wellicht dat de kleur van deze muggenlarven te maken heeft met de voeding die in het water zit waar de larven hun kleur uit halen.

@ Black_mollie : ik denk dat je de 😉 over het hoofd hebt gezien :juggle:

AquaVISie zei:
@ Black_mollie : ik denk dat je de 😉 over het hoofd hebt gezien :juggle:

Ik vrees het ook xD haha

sorry 😛

Mooi dat ik nu ook eindelijk weet wat er bij mijn ouders thuis in het vijver filter zit 😛
Vroeg me altijd al af wat deze dingen waren maar nu weet ik het 😛

rode mug , rode muggelarve, dansmug

De rode mug als levend voer. ... de dansmug, muggen welke in grote zwarte
zwermen boven sloten te vinden zijn. ... Ze leven in holen in de bodem van de
sloot.
www.waterwereld.nu/rodemug.php -

Zie ook zwarte mug.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan