heropstart aquarium


nola

Member
Lid geworden
21 mei 2023
Berichten
21
Leeftijd
34
hey,

Ik heb een kleine 2 weken geleden mijn aquarium volledig uitgekuist en heropgestart. Mijn garnalen en sierslakken heb ik tijdelijk ondergebracht in een ander bakje. Er ligt wat grind in, een decoratiestuk, wat takjes, blad en wat stekjes van planten. Maar dus best wel triest (meer heb ik niet en tis tijdelijk).
Mijn andere aquarium draait nu al terug 2 weken. Ik heb gisteren het nitriet gemeten, deze stond op 0,025.
Ik heb mijn pijpjes van de vorige keer terug gebruikt zonder uit te spoelen in de hoop zo de bacteriën te kunnen behouden. Bij de opstart gebruikte ik ook easylife waterverbeteraar en bacterieën van bactocool zoals me werd aangeraden. Er zijn ondertussen al terug posthoornslakjes opgedoken in de aquarium.
Ik vraga me nu dus eigenlijk af, kan ik mijn garnalen en slakken al opnieuw naar mijn aquarium brengen? De vorige keer had ik een grote nitrietpiek en duurde het 6w voor ik er iets in kon stoppen. Maar ik dacht met de eerder gebruikte pijpjes en de nitriet waarden nu dat het misschien wel al kan? Wat denken jullie? Toch beter nog wat wachten of kan het al? Zou er nog zo een nitrietpiek komen denken jullie?

Ik heb namelijk niet het gevoel dat mijn garnalen en slakken blij zijn in de andere aquarium en ik begrijp dit volledig :)

groetjes
 
Kun je beetje bij beetje toevoegen en zien hoe het verloopt
 
Kun je beetje bij beetje toevoegen en zien hoe het verloopt

Moet ik dan wat water van mijn aquarium in. Da bakje doen om aan te wennen of hoe pak ik dat best aan?
Ik heb maar 8 garnalen en 4 slakken. Doe ik dan beter. Eerst de garnalen of de slakken? Of elk de helft? Garnalen komen er nog bij. Maar wou wachten tot ze in de grotere trg kunnen.
 

Terug
Bovenaan