Wat is er nieuw

Het 200 liter aquarium van Mathe

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mathe
  • Startdatum Startdatum
M

Mathe

Guest
Ik zit hier nog niet zo lang op het forum maar het lijkt mij wel leuk om mijn aquarium hier te laten zien zodat mensen er opmerkingen over kunnen geven.
Ik heb een panorama aquarium van 120x40x43(LxBxH). Iets meer dan 206 liter zit er bruto in het aquarium. In het aquarium zitten veel planten(zal ik later allemaal posten), op de bodem ligt de fijnste korrel filterzand(0,4-0,8) en de temperatuur is op dit moment 24 graden. Ik heb op dit moment het volgende visbestand in het aquarium zitten:
- 5x Betta splendens vrouw
- 14x Hemigrammus bleheri
- 7x Corydoras trilineatus
- 1x Ancistrus cf. Cirrhosus, vrouw
- 1x Ancistrus albino
- 1x Panaqolus maccus
- 1x Poecilia sphenops, vrouw(gaat weg)
- 3x Hyphessobrycon eques(gaan weg)
- x Melanoides tuberculata
- x Anentome helena

Eerst even een totaalplaatje:
IMG-20161028-WA0000 (1).jpeg

Linkerkant:
20161102_192646.jpg

Midden, ik zie nu pas dat mijn kleine Ancistrus albino op de Cryptocoryne zit:
20161102_192703.jpg

Rechterkant, als je goed kijkt zie je rechts onderin de Ancistrus cf. Cirrhosus vrouw zitten op een Echinodorus bleheri-blad:
20161102_192801.jpg

Vandaag zijn er een zevental Corydoras trilineatus bij gekomen in het aquarium. Helaas hadden ze er niet meer anders had ik er wat meer meegenomen. Maar ze zijn zo leuk. Ik heb 6 volwassen dieren en ik heb 1 halfwasje die daar in lfs geboren en opgegroeid is.

Hier zie je de kleine dondersteen met één van zijn handlangers en een rode minor:
IMG-20161104-WA0009.jpeg

Deze 2 kempvisvrouwen waren erg geïnteresseerd in de nieuwe bewoners:
IMG-20161104-WA0013.jpeg

Mooi aquarium! En die rode spadetail ziet er echt gaaf uit.

Dank jullie wel! Ik ben heel blij met dat vrouwtje, ze ziet er altijd zo mooi uit. Ik heb haar gekocht als een 'normaal' vrouwtje maar ze bleek dus inderdaad een spadetail te zijn toen ze groter werd. Ze is alleen wel de dominantste en de grootste van het vrouwengroepje en kan soms wat fel zijn maar omdat mijn aquarium best veel planten heeft kunnen ze elkaar goed uit de weg, mocht dat nodig zijn. De andere 4 vrouwen zijn gewone plakats(wel in verschillende kleuren) en als er dan bezoek komt denken mensen vaak dat die spadetail een mannetje is:stom:

Ja die springt er echt uit. Hele mooie eyecatcher. Heb zin om haar op te eten... wut?

Zoveel vlees zit er niet op, dus nee dat ga ik niet doen

Plantenbestand:
- Anubias barteri
- Anubias nana
- Ceratopteris siliquosa
- Cryptocoryne beckettii
- Cryptocoryne lutea
- Cryptocoryne undulata
- 2 onbekende soorten Cryptocoryne
- Echinodorus bleheri
- Echinodorus hadi Red Pearl
- Echinodorus mix
- Echinodorus ozelot
- Hydrocotyle leucocephala
- Myriophyllum mattogrossense
- Riccia fluitans
- Rotala rotundifolia
- Vallisneria asiatica

Niet alle soorten zullen op de foto's terug te zien zijn want van sommige heb ik maar 1 plantje.

Hele mooie bak heb je! Fijne inrichting en lekkere bush bush. PLanten zien er ook heel goed uit 🙂 Ga zo door!

Gister heb ik op het Vivarium een mooie halfmoon bettaman gekocht en deze zwemt nu in dit aquarium. In eerste instantie was ik opzoek naar een crowntail vrouwtje maar deze kon ik nergens vinden en toen zag ik deze man en toen moest ik hem wel gewoon meenemen. Tussen hem en de 5 dames gaat het enorm goed. Eerst was hij heel erg onder de indruk van mijn grote, rode spadetail dame maar vanochtend zwom hij al bovenin rustig tussen de dames door, geen gejaag, niks. Toen ik voor het aquarium verscheen dook hij alleen wel meteen naar de achterkant van het aquarium.
Verder heb ik nog van de stand van het forum wat van die drijvende bamboe(Hygroyza aristata) meegenomen. Degene die het daar gebracht heeft/hebben, super bedankt! Het is echt heel mooi!

In zijn zakje drijvend in het aquarium:
20161120_172943.jpg

Op ontdekking kwam hij een van de 3 Rode minors tegen:
20161120_175525.jpg

Toen hij zich verstopte op het moment dat hij mij zag voor het aquarium, hij zat me echt aan te kijken:
IMG-20161121-WA0002.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik vanmiddag thuis kwam zag ik tot mijn verbazing dat de cory's aan het paaien waren en letterlijk voor mijn neus een paar eitjes op de bladeren van cryptocoryne's aan het afzetten waren. Nu heb ik maar 2 eitjes terug kunnen vinden in de jungle, dus drijven er nu 2 blaadjes met op elk een cory-eitje in een net-breeder in de bak. Ik ben enorm benieuwd of deze gaan uitkomen. Ik heb op dit moment 4 mannen, 1 vrouw en 1 halfwasje dus een paar extra is mooi meegenomen, mocht ik ze groot weten te krijgen natuurlijk. Anders koop ik binnenkort er nog een stel bij.

Voor de rest gaat het met de vissen goed. Alle betta's leven harmonieus samen, geen gejakker of gejaag, niks. Het halfmoon mannetje is nu ook helemaal gewend aan alles en laat zich de hele dag mooi zien.
Voor geïnteresseerde de waterwaarde in dit aquarium, gemeten op 05-12-2016:
pH: 7.3
GH: 7
KH: 3-4
NH3, NO2, NO3 en PO4: 0

Één van de 2 cory eitjes was helemaal beschimmeld en heb ik weggegooid. De andere is ineens verdwenen. Ik heb echt geen idee of dat hij nu uitgekomen en uit de netbreeder ontsnapt is of dat hij tussen het frame en het net verstopt zit.
Verder heb ik erg leuk nieuws te melden: ik heb een nieuw aquarium erbij en wel eentje van 125x50x65 cm(LxBxH). Bruto 406 liters. De dubbele hoeveelheid van dit aquarium dus. De gehele inhoud van dit aquarium zal naar het nieuwe aquarium worden overgezet volgend weekend. De 200 liter gaat dan in de verkoop.

Nog 3 foto's van voordat alles naar de 400 liter verhuisde:
IMG-20161208-WA0038.jpeg

IMG-20161208-WA0041.jpeg

IMG-20161217-WA0007.jpeg

Hurry! Me ogen vallen bijna dicht...

O.. al n nieuw album, ga ik bewonderen :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan