M
Mathe
Guest
Sinds 24 december 2016 draait dit aquarium nadat ik de gehele inhoud van mijn oude 200 liter(is verkocht) over heb gezet naar dit aquarium. Het aquarium heeft de volgende maten: 125x50x65 cm(LxBxH). Als filter heb ik naast het bioloog dat ik sinds gister heb draaien, een hele tijd alleen de JBL CristalProfi E901 Greenline buitenfilter. En ja dat werkt niet helemaal lekker maar ik moest heel lang op mijn bioloog wachten en om nou een buitenfilter erbij te kopen vond ik ook een beetje overbodig. Wat ik wel heb gedaan is een klein binnenfiltertje erbij plaatsen om meer stroming te krijgen want doordat ik ook een overloop in het aquarium heb zitten ontstond er anders een soort "dode hoek". Ik heb het visbestand in de tussentijd ook niet echt uitgebreid maar juist verminderd: 13 Roodkopzalmen(Hemigrammus bleheri) zijn verhuisd naar een nieuwe eigenaar omdat deze na een jaar goed gaan aan mijn betta's hun vinnen knaagde en ik heb zelf 2 nieuwe betta vrouwen erbij gekocht. De waterwaardes zijn op de iets verhoogde PH-waarde niet veranderd. Helaas vonden sommige cryptocorynes de overplaatsing niet zo leuk en die lieten hun bladeren massaal afsterven waardoor ik veel bladafval had(zie foto's). Maar goed ik heb nu een bioloog werken van 60x30x30(54 liter) en hij draait natuurlijk nog niet zolang maar ik zie nu al een groot verschil ten opzichte van een paar dagen geleden. Het water is veel helderder en het bladafval, wat gelukkig wel steeds minder wordt, word netjes door de overloop afgevoerd naar het bioloog.
Het vissenbestand is op dit moment het volgende:
- 7x Betta splendens vrouw en 1x man
- 6x Corydoras trilineatus
- 1x Ancistrus cf. Cirrhosus, vrouw
- 1x Ancistrus albino, vrouw
- 1x Panaqolus maccus, vrouw
- 1x Hyphessobrycon eques(overblijver)
Mijn schooltje van 12 Brevibora dorsiocellata gaat van mijn 54 liter overgezet worden naar dit aquarium.
Het visbestand zal komende weken uitgebreid worden naar het volgende voorlopige visbestand:
- 12-20x Brevibora dorsiocellata
- 15x Hyphessobrycon megalopterus
- 12/15x Corydoras trilineatus
Hierbij de beloofde foto's...
Toen het aquarium een paar dagen draaide:
Overzichtsfoto's op verschillende momenten:
Let vooral bij deze foto op de voorgrond rechts met bladafval:
Het vissenbestand is op dit moment het volgende:
- 6x Corydoras trilineatus
Mijn schooltje van 12 Brevibora dorsiocellata gaat van mijn 54 liter overgezet worden naar dit aquarium.
Het visbestand zal komende weken uitgebreid worden naar het volgende voorlopige visbestand:
- 12-20x Brevibora dorsiocellata
- 15x Hyphessobrycon megalopterus
- 12/15x Corydoras trilineatus
Hierbij de beloofde foto's...
Toen het aquarium een paar dagen draaide:
Overzichtsfoto's op verschillende momenten:
Let vooral bij deze foto op de voorgrond rechts met bladafval: