Het begint op iets te lijken 200 x 60 x 60


E

Edwin 1973

Guest
Wat begon met Tempex te klein is uit gelopen tot dit.
Hij zo goed als klaar nog even een afwerking zodat je hechthout en de tempex niet meer ziet maar toch vind het best gelukt.

952671edwin_1973_0_82_20150131_16.jpg


799734edwin_1973_0_82_20150318_18.jpg


699769edwin_1973_0_82_20150324_17.jpg


394334edwin_1973_0_82_20150324_17.jpg


Op de foto zie je de afwerklat al maar die zit nog niet vast !
 
Dank je,

De zijkanten gaat ik met zwart achter de achterwand dat stuk gaat ik met plakplastic afplakken dan kan
je er niet meer achter kijken.
 
mooi zeg kast en bak zien er nu al goed uit mooi wit is echt niet lelijk
wordt wat als de bak is ingericht ben benieuwd

groet

jaap
 
Ben bezig met wat extra keien maar dat valt niet mee.
Lijkt dit wat ?

711118edwin1973_0_82_20150326_15.jpg
 
In de grote bak zou dat best een goed kunnen lijken. Persoonlijk vind ik het lastig erover te oordelen als het niet in de bak ligt.
Dan lijkt het vast anders denk ik. Het zijn wel mooie grote keien moet ik zeggen.
De achterwand is ook erg mooi zie ik net.
 
Idd valt het ook niet mee Jessica om het zo te bekijken had ik dus ook last van ;-) denk hier krijg ik vast
Commentaar goed of slecht.
En dank je de achterwand heb ik over kunnen nemen van een forumlid geloof Boris?.
 
Oh haha weet ik veel Staat toch Jessica.
Maar als John Jessica wilt heten dan heb ik daar geen probleem mee hoor haha.

Eigenlijk gelijk een vraagje ik heb een Lucht pomp is het nu echt noodzakelijk want nu kan ik de bruisstenen nog in de bak verwerken zodat je de slangen niet ziet.
alleen kan het er nooit meer uit dan maar dat is niet het probleem.

Groet Edwin.
 
Hij is niet nog niet ��ns echt ingericht en hij ziet er al super uit! Dit wordt wat moois! :thumbs:
 
Zijn vrouw heet jessica
Zie zijn onderschrift :p
Ik vind de bak trouwens nu al mooi!
 
Oh had ik niet naar gekeken Sorry John ;-)

En dank je wel Mensen.

Nog wat keitjes en steentjes er bij zaterdag gaat we water in dus ik zelf ben ook benieuwd.
 
Edwin 1973 zei:
Oh haha weet ik veel Staat toch Jessica.
Maar als John Jessica wilt heten dan heb ik daar geen probleem mee hoor haha.

Eigenlijk gelijk een vraagje ik heb een Lucht pomp is het nu echt noodzakelijk want nu kan ik de bruisstenen nog in de bak verwerken zodat je de slangen niet ziet.
alleen kan het er nooit meer uit dan maar dat is niet het probleem.

Groet Edwin.

Haha, je mag me noemen zoals je wilt hoor :D.
Zolang je me niet op hoge hakken ziet lopen vind ik alles best ;)
 
Probeer geen "hunnebedden" te maken, staat heel onnatuurlijk.
Als je schuilplaatsen maakt zorg er voor dat de andere vissen er niet langs achter bijkomen, anders worden de opgejaagde vissen er telkens weer uitgejaagd.

JbMalawi
 
Ja Boris Hij zit er in he !

Oke Jb Malawi thanks voor de info.
Maar je bedoelt dat er vanaf de achterkant geen vissen in moeten kunnen komen?
Dus klein houden.

Groet Edwin
 
Maar nu wie heeft er antwoord op de vraag over de luchtpomp?
 
mijn idee is, dat je geen luchtpomp nodig hebt, als je er voor zorgt dat het oppervlakte water in beweging is word er genoeg zuurstof door het water opgenomen
 
Noodzakelijk is een groot woord , Zolang je maar voldoende oppervlaktebeweging hebt. Zelf zou ik het wel doen.
Als je het wel doet en de slangen kan je niet meer makkelijk vervangen zou ik zeker siliconen slang nemen. Iets duurder , maar zoveel beter en duurzamer.
 
Mooie bak hoor!
Een luchtpompje is wellicht verstandig als je weinig planten neemt. De oppervlakte in beweging houden is ook een goede oplossing (zelfs beter denk ik) voor uitwisseling van zuurstof.
Een zuurstofsteentje wegwerken kan geen kwaad en ik sluit me helemaal aan bij de siliconen slang. Ook niet vergeten een terugslagklepje ertussen te monteren.
 
Het is geen noodzaak maar als je het mooi vind is het wat anders.
Luchtsteen word meestal gebruikt bij gebruik van medicijnen.

Ik zie een mooie bak staan maar verder weten we weinig.
Kan je wat meer vertellen over techniek, bestand en je inrichting.

Als je toekomstige vissen gravers zijn zou ik de keien niet zo op zand leggen.
Risico dat ze om zullen vallen is dan aanwezig.
 
Net even de aangekochte stenen laten zwemmen voor dat morgen het echte werk gaat beginnen maar het is het toch net niet!!! kwa kleur dan

193541edwin1973_0_82_20150327_16.jpg


Morgen ochtend nog eens rond kijken in het tuincentrum naar wat meer grijs denk ik
Kwa Lucht gebeuren gaat ik er gewoon in maken zie het wel alleen wat een resonantie geeft dat in een bak gewoon belachelijk en ik gebruik siliconen slang

Groeten Edwin
 
Die resonantie komt denk ik doordat het tegen de stenen aan ligt ? Als alles vrij ligt dan zal dat wel meevallen.
 
Wat betreft de stenen: Kijk eens naar Ardennerbreuksteen dat is grijs en geschikt voor in een aquarium.
Ziet er zo uit(achterste stenen zijn de originele kleur):
698333_0_82_rio_240.jpg
 
De stof is een beetje opgetrokken de 2 Eheims hebben goed de werk gedaan vannacht.

758468edwin1973_0_82_20150329_11.jpg


516585edwin1973_0_82_20150329_11.jpg


116474edwin1973_0_82_20150329_11.jpg


Wil nog eens een keer een soort van overhangende rots er in maken.
 
Filters had ik al in mijn andere bak draaien.
Zand bodem heb ik ook mee genomen in de nieuwe bak tis nu ff de waterwaardes in de gaten blijven houden.
 
Een Aquarium is nooit af maar geloof dat ik zo best op de bank kan zitten met de pootjes omhoog.
Volgende stap wordt de led verlichting vind dit toch niet alles maar dit is wat ik had.

288195edwin1973_0_82_p1020819.jpg


557915edwin1973_0_82_p1020817.jpg


113931edwin1973_0_82_p1020823.jpg


116396edwin1973_0_82_p1020825.jpg
 
Alhoewel ik niet echt voor Malawi's ben, vind ik deze bak met inhoud zeer zeker goed geslaagd.
Mooi ingericht en niet al teveel vissen, knap gedaan. :)
 

Terug
Bovenaan