Wat is er nieuw

Het "nieuwe" hoekaquarouk van etsan79

etsan79

Member
Lid geworden
26 november 2016
Leeftijd
46
Na lange afwezigheid toch maar eens een topic starten. Helaas zijn mijn oude topics verdwenen, maar ach die bakken heb ik ook niet meer.

Ik heb een hele tijd een 80x50x50 aquarium gehad. Maar de hang naar groter bleef kriebelen. Afgelopen december besloten om een 2ehands juwel trigon 350 over te nemen. (De kleine bak staat er voorlopig nog wel)

Sinds gisteren mijn zelfgemaakte achterwanden en bodem in het aquarium geplakt. Getwijfeld over een bodem, maar ivm grote stenen en kans op glasbreuk toch gedaan.

Nu moet ik nog een extern filter halen (die van de kleine bak is een jbl 701 en dat vibd ik te weinig). Dat wordt waarschijnlijk de jbl e1502.
En ook nog pvc knietjes en buisjes e.d. kopen voor de in en uitlaat.

Verder nog zand, stenen en een paar plantjes erin. En uiteindelijk natuurlijk de vissen (Na ca 2 weken)

Gezien het visbestand Malawi is (behalve de synodontissen) komen er niet veel planten in.

Als het goed is krijg ik volgende week stekjes pogostemon gayi opgestuurd (moet het niet vriezen natuurlijk). Ik wou eigenlijk pogostemon pectinatus, maar die zijn onvindbaar.
Misschien dat ik nog wat vallisneria erin zet, maar dat zie ik later wel.

De stenen liggen klaar, kan leve de ijssel! Hopen dat ik er genoeg heb, want de goede stenen kan ik nu niet bij met het hoge water in de ijssel.

1 zak zand heb ik ook al, verwacht toch nog een 2e te moeten halen. Maar pas als het niet glad meer is, geen zin met de fiets onderuit te gaan.

Nou dat was het voor nu wel even geloof ik.

-foto's komen nog-

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt allemaal. Morgen ga ik kijken of ik wat foto's kan plaatsen.

Ben nu bezig met stenen plaatsen, pff lastig met zo'n hoekbak. Maar gaat vast goedkomen.

De eerste foto's:

Aquarium ophalen

Bak op zijn plek, nog wel even schoonmaken

Achterwand passen (van piepschuim)

Achterwand in de tegellijm

Achterwand in epoxy bestrooid met zand

Zaterdag deel zand en stenen erin gedaan

Vandaag de rest van het zand en alle stenen toegevoegd

Ben nog aan het twijfelen of ik geheel tevreden ben.
Morgen nog weer even goed kijken.

Het filter is een eheim 2075 geworden. Ik was gisteren bij Veldhuis in Enschede en die hadden een 2ehands staan. Die mocht voor 85€ mee, alleen de slangconnector mist. Dus het filter voor 70€ mee mogen nemen. De connector is inmiddels besteld.

Omdat ik dat niet wil. Vind het zo praktisch voor de aanzuiging en de verwarming. Ga het glas daar achter nog wel zwart maken.
Mocht het me toch niet bevallen kan ik alsnog die hoek dichtmaken.

Gisteren de in en uitstroom in het aquarium gehangen en op het filter aangesloten, aquarium gevuld, pogostemon geplant. Verwarming erin. Filter deed het na even prutsen, verwarming ook.
Nou vanavond nog vallisneria geplant. Water was erg koud. Thermometer gekeken en ja hoor verwarming doet het denk ik niet.
Moet hem morgen nog even testen in een emmer ofzo, maar ben er bang voor. Dat wordt morgen denk ik nog een verwarming halen bij de dierenwinkel.
Nog even een foto er bij...

360.jpg

Leuk begin, zeker met die stenen zo.
Komt er ook nog hout in?

Ps. het duurt een lange tijd voor een verwarming het water warm heeft.
Hoeveel watt is hij en heb je ook 'voorzichtig' aan de verwarming zelf gevoeld?

Bedankt, mee eens, lekker kijken wat je het mooist en prettigst vind

Nee er komt geen hout in, dat vind ik persoonlijk niet passen bij Malawi.

Het water was 26 graden, maar met planten van de plantjes nog maar 22 graden. Ik heb de verwarming vandaag in een emmer getest, maar hij sloeg niet aan. Geen lichtje en werd niet warm.
Nu een nieuwe verwarming erin gedaan en temperatuur stijgt gestaag.

Ja dat schiet niet op hè van die kapotte heaters 😀

weet je al welke soorten je wilt houden?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan