Wat is er nieuw

Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W

Ja tijd ga ik nu nog veel meer overhouden inderdaad
 
Ja hoor denk je een adresje te hebben waar je een mooie L nummers kan scoren zijn de bakken leeg en stop ze er mee :'(:'(😢
Benzine potje bijna vol voor de rit naar het zuiden :deal:nou dan maar biefstuk halen in plaats van visjes 😉
Tot zover het zelfbeklag
Jammer om te lezen dat je er mee stopt Antje ik hoop dat het geen vervelende reden zijn op gezondheid gebied van jullie beide.
En vooral dat je er zelf vrede mee hebt.
Sterkte gewenst.
 
Dat is een lege bedoening bij jouw thuis.

Hoeveel jaar heb je gekweekt? De supermarkt zal ook heel wat minder courgettes kwijt raken.

Ik hoop dat er gauw weer "betere" tijden aanbreken en jullie wellicht weer wat visjes kunnen gaan kweken.
 
Ja hoor denk je een adresje te hebben waar je een mooie L nummers kan scoren zijn de bakken leeg en stop ze er mee :'(:'(😢
Benzine potje bijna vol voor de rit naar het zuiden :deal:nou dan maar biefstuk halen in plaats van visjes 😉
Tot zover het zelfbeklag
Jammer om te lezen dat je er mee stopt Antje ik hoop dat het geen vervelende reden zijn op gezondheid gebied van jullie beide.
En vooral dat je er zelf vrede mee hebt.
Sterkte gewenst.
Dankjewel, ja vrede heb ik er wel mee, wat dat betreft kan ik het wel loslaten als eenmaal de beslissing genomen is.
Dat is een lege bedoening bij jouw thuis.

Hoeveel jaar heb je gekweekt? De supermarkt zal ook heel wat minder courgettes kwijt raken.

Ik hoop dat er gauw weer "betere" tijden aanbreken en jullie wellicht weer wat visjes kunnen gaan kweken.
Denk dat we een ruime 10 jaar gekweekt hebben bij elkaar, mensen kwamen zelfs van Duitsland en België hierheen voor visjes. Maar dat stopt nu definitief en gaat ook niet meer terug komen.
Ja die courgettes zal de super een andere oplossing voor moeten vinden 😆
 
IPV de kweekbakken staat er nu een mooie galeriewand van steigerhout
vakkenkast_0001_01.JPG
 
Jeetje 9000Kw is ook abnormaal zeg en wij komen nu toe 4000 en met de 12 andere kleine bakjes kwamen we rond de 5000kW uit. Met de huidige prijzen is 9000 ook niet te doen en gelukkig ben je vroegtijdig gestopt.
 
Ja was absurd veel dan hadden we straks een rekening van 900,- p/maand te betalen
 
Ik vrees trouwens dat wij veel extra zullen moeten bijbetalen. Niet meer normaal wat tegenwoordig alles kost en dan pakt de regering de rest.
 
Nee nou ja volgen de maand dat prijsplafond en dat scheelt ook best veel als je daar niet boven komt. We moeten nu 3,85 per kuub betalen en dan 1,50 dus op 1000 kuub schaalt dat al 200 per maand en dan ook voor de stroom nog een plafond.
Maar ja itt de oude tijden betaal je nog altijd meer dus wij zijn wel blij met de zonnepanelen die we een dezer weken krijgen en de tegemoetkoming vanuit de gemeente.
 
Ja wij hopen ook dat de woningbouw het licht zal zien en gaat investeren in zonnepanelen maar heb er een hard hoofd in dat dat gaat gebeuren
 
Ja wij hopen ook dat de woningbouw het licht zal zien en gaat investeren in zonnepanelen maar heb er een hard hoofd in dat dat gaat gebeuren
Ik weet dat de bouw hier subsidie ervoor krijgt en het nu samen wordt gedaan met de grote renovatie. We betalen maandelijks dan 9 euro extra voor alles maar ja daar krijg je veel gemak voor terug. Hier was de bouw ook altijd terughoudend met vernieuwingen want ja het mag geen geld kosten.
 
Ik weet dat de bouw hier subsidie ervoor krijgt en het nu samen wordt gedaan met de grote renovatie. We betalen maandelijks dan 9 euro extra voor alles maar ja daar krijg je veel gemak voor terug. Hier was de bouw ook altijd terughoudend met vernieuwingen want ja het mag geen geld kosten.
Ja die 9,- extra heb ik er graag voor over, nouja flink duimen dan maar
 
Zonde dat je stopt maar goed iedereen heeft zo zijn redenen.

Met de hele dure energie (en ook de rest van het leven) zullen er helaas wel meer volgen.
 
Aan het zagen voor het nieuwe project, is witte albast en dat is een gipsvariëteit waardoor het zaagblad vrij snel vastloopt omdat het zaagstof blijft plakken door de stugheid, om deze steen te zagen doe ik er gemiddeld een hele dag over
 

Bijlagen

  • zageninalbast_0001.JPG
    zageninalbast_0001.JPG
    100.8 KB · Weergaven: 68
Die foto doet me denken aan de dag dat ze onze keuken eruit hebben gehaald en de plavuizen eruit hebben gebikt.
 
Aan het zagen voor het nieuwe project, is witte albast en dat is een gipsvariëteit waardoor het zaagblad vrij snel vastloopt omdat het zaagstof blijft plakken door de stugheid, om deze steen te zagen doe ik er gemiddeld een hele dag over
Werk jij (hopelijk) met een stofmasker?
 
Ja ik werk altijd met een stofmasker die geheel afsluit, koop ze bij een speciale webshop daarvoor
Verstandig maar dat je daar mee werken kunt!
Ik heb van die FFP2 maskers gekocht, de ze ook in ziekenhuizen bv op de IC dragen, die witte. Geen kruidvatkwaliteit of omgepakt in het oostblok. Ik kan er amper door ademhalen als ik ze op de goede manier opzet, dus als ze rondom helemaal afsluiten.
Vermoed dat die van jou ook zo 'hermetisch' afsluiten?
 
Verstandig maar dat je daar mee werken kunt!
Ik heb van die FFP2 maskers gekocht, de ze ook in ziekenhuizen bv op de IC dragen, die witte. Geen kruidvatkwaliteit of omgepakt in het oostblok. Ik kan er amper door ademhalen als ik ze op de goede manier opzet, dus als ze rondom helemaal afsluiten.
Vermoed dat die van jou ook zo 'hermetisch' afsluiten?
Ja ze sluiten hermetisch af ik gebruik deze https://stofmasker-shop.nl/honeywell-stofmasker-superone-3205-30-stuks-ffp2.html?vcp=true
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan