Wat is er nieuw

Het Z.A. Discus aquarium van Nick (NickM)

Ik heb 3 glazen platen/strips van voor naar achter lopen. Morgen maar eens kijken hoe ze mooi kunnen hangen. Gelijk wat plantjes planten. Heb al 100 liter van mijn andere aquarium overgezet naar het nieuwe aquarium en dan wachten..

Dat komt mooi uit, kun je daar mooi je hout aan hangen.

PsSNxJZhQeHP_QwH4TNaeBHFymKB_BrB.jpeg

Vandaag de echinodorus ...(?) overgezet. Kon deze 4 moederplanten als 1 kopen bij de intratuin voor �8, foutje bedankt 😀 In het midden en links in de hoek staat de cacomba.
Op de laatste foto zie je een stronk die daar hangt alleen net iets te droog is. Hopelijk zinkt die snel. Binnenkort gaat het laatste hout uit het andere aquarium naar het nieuwe aquarium en dan wachten..

Kleine verrassing van de vrouw. Ze had alle vissen over gezet gisteren, omdat ik haar vertelt had dat het misschien mogelijk was na een week wanneer we een groot deel van het water overzetten van het oude naar het nieuwe aquarium. Heel fijn. Alle vissen over gezet na 1 week indraaien. Heb gelijk het oude filter ook aangesloten zodat die mee draait in het nieuwe aquarium. Tot nu toe gaat het goed en de vissen zien er goed en levendig uit.

Eerlijk is eerlijk, het ziet er prachtig uit vind ik..

Totaaltje:

XQQkdDf9spPB_ezDYJHCnVdXRmcipgBx.jpeg

Vanuit de keuken:

Vanaf de bank:

Kleine stalkers zijn het die discussen.

Mooie bak!
Lijkt het trouwens zo of zijn je vissen ( met name de middelste) behoorlijk achtergebleven in de groei? De middelste vis ziet er als ik eerlijk ben niet heel goed uit, kan de foto zijn hoor dat het enorm vertekend. Hoe oud zijn ze nu?

Nee die foto vertekend erg. De onderste 2 doen het heel goed. Het is de bovenste waar ik me zorgen om maak. Die is achtergebleven. De andere 2 zijn wel goed gegroeid, maar die bovenste is het 'derde wiel'. Die werd verdrongen in mijn kleinere bak. Nu zwemt die weer lekker mee en heeft die de ruimte.

W2wcgy0p_uegpsgxVzWm0wCrmx8nLGMI.jpeg

Leuke bak, ziet er goed uit.
Ben je van plan je huidige discus bestand nog uit te breiden of andere vissen toe te voegen?

ziet er inderdaad mooi uit, succes !

Dank u. Ben op het moment bezig via de lfs met een klant van hun die stopt met zijn aquarium. Hij heeft een volwassen groep Stendker discussen in zijn aquarium zitten die ik eventueel over mag nemen. Ze vertelde me dit afgelopen vrijdag, dus zit op dit moment nog te wachten op foto's en contact informatie. Wil de groep uitbreiden naar 10 stuks.

Ben hier bezig met het visbestand.

Zit trouwens nu op de laptop en zie hoe beroerd die foto's zijn, mijn excuses ervoor. Ik ga even op zoek naar de foto camera voor wat goede foto's. 😳

Wees verstandig,en neem een quarantaine tijd.

2 filmpjes vandaag.. Eerste een overzichtje:

[video]http://m.youtube.com/watch?v=nX9tKFqKcW4[/video]

En sinds vandaag 2 nestjes met eitjes. Van de Ramirezi en de Hemichromis cristatus. Mijn vader had ze mee genomen toen hij de Ramirezi's kocht. De lfs had hem overtuigd dat ze ook uit de amazone komen. Kon ze op dat moment niet vinden doordat ze nog wit waren. Nu blijkt het de Hemichromis cristatus te zijn en is dit hun 2de nestje al. Ze doen het hartstikke goed.

[video]http://m.youtube.com/watch?v=Z0Fq1WwwE5E[/video]

Het bestand is iets aangepast. Er zijn dus 2 Hemichromis cristatus bij gekomen, maar zoals je op het eerste filmpje kunt zien een pleco en er zit een kleine L191 in. Zodra die te groot wordt gaat die naar een 2 meter bak die 2 straten verderop staat.
De deal over die andere discus vissen gaat niet door. Vertrouwde het niet. Wel wil ik graag een koppel Aequidens sp. 'Jenaro Herrera' kopen. Vrees dan wel voor mij tetra's, dus die er eerst uit samen met de Siamese algeneters die er nog steeds uit moeten.

[video]http://m.youtube.com/watch?v=Zu-J6LqFnjI[/video]

We zijn een stap verder! Super mooi om te zien! Ze zwemmen de hele bak, erg beschermt door de ouders. Het zorgt alleen voor een hoop stress voor de discussen. Dus weet niet zo goed wat ik ermee moet. Vindt het al knap dat ze zo ver zijn gekomen. Heb ook geen speciaal voer ze. Iemand nog tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken

Ziet er mooi uit en leuk die jonge haha

ik wist niet dat de Hemichromis cristatus verhuist was van Afrika naar zuid Amerika, ergens moeten ze zich bij die lfs schamen.
Neemt niet weg dat je aquarium erg top uit ziet 🙂

jenee98 zei:
Ziet er mooi uit en leuk die jonge haha

Het is super leuk om te zien, maar ze jagen iedereen door de bak heen.

Diangelo zei:
ik wist niet dat de Hemichromis cristatus verhuist was van Afrika naar zuid Amerika, ergens moeten ze zich bij die lfs schamen.
Neemt niet weg dat je aquarium erg top uit ziet 🙂

Dankje wel en klopt. Had zelf ook scherper moeten zijn. Heb het niet gelijk nagekeken, had ik wel moeten doen. Toen waren ze nog klein en wit, nu zijn ze 2 x zo groot en tonen ze veel liefde voor elkaar.

Als eerst excuses voor de slechte foto's, ze worden nog steeds gemaakt met de iPhone.

Mijn aquarium heeft een metamorfose ondergaan. Meeste van het hout is opgehangen om het een natuurlijke look te geven. Een groot stuk dat ik nog had is erbij gekomen. Die vormt gelijk de schuilplek voor vrij alle L nummers en mijn pleco. Alleen mijn L191 hangt her en der rond letterlijk en figuurlijk.

Het huidige vis bestand is als volgt:

4x Corydora paleatus
5x Corydora julii
2x Corydora venezuela
1x Hypostomus plecostomus
1x Pseudacanthicus leopardus L114
2x L129
1x L445 chaetostoma aff. milesi
1x L191
3x Mikrogeophagus Ramirezi
23x Paracheirodon axelrodi
7x Discus

De L445 zou in eerste instantie een nieuw huis krijgen, maar dat ging helaas niet door. Ik heb nog even gezocht naar een nieuw huis voor hem, maar hij floreert in het aquarium. Zijn favoriete verstop plek is zelfs naast de verwarming.

De discussen doen het goed. Het groepje is uitgebreid naar 7 stuks. Daar zie je nu heel duidelijk de hi�rarchie in. Helaas heeft 1 van de originele 3 een groei achterstand opgelopen.

IMG_1450_zps4bc884df.gif

IMG_1448_zpse5008e28.gif

IMG_1446_zps60925ee8.gif

IMG_1444_zps076960ff.gif

Graag hoor ik commentaar, verbeterpunten en positieve feedback van jullie.

Slechte foto's :S
Niks mis met de foto's,je mooie bak en vissen zijn prima te bewonderen zo! 😉

cNiu9TzNIcisSI-Gjd5BX-CN0vrlv-Sd.jpeg

Wat een luxe hebben jouw vissen zeg. Ik zie zelfs een onderwater tv voor ze in de bak 😀 😀.

Dank jullie wel voor de complimenten.

jessicapilon zei:
f-HE5alXEd2ghxo_VIf-gU5hGrvut1uU.jpeg

Wat een luxe hebben jouw vissen zeg. Ik zie zelfs een onderwater tv voor ze in de bak 😀 😀.

Pure luxe, maar nadat ze Discovery channel hadden gekeken heb ik besloten om hem toch maar weg te halen. Het zorgde voor een slechte nachtrust..

De koning en koningin in de bak zijn weer bezig met het afzetten van eitjes. Het prinsesje in de bak probeert ook de aandacht te krijgen van de koning.
Maken de eitjes �berhaupt kans met dit visbestand? Vorige nestjes waren met 1 a 2 nachten weer weg.

IMG_1456_zpsc201518b.gif

IMG_1455_zpsaf243ae8.gif

Een ]nachtlampje zal de kansen vergroten, maar dan nog...

Is het �berhaupt zeker dat het man en vrouw is?

Eitje met zwart puntje erin = bevrucht, dus M en V toch? Tenminste, dat lijkt me de makkelijkste controle?

Mascha&Ivo zei:
Eitje met zwart puntje erin = bevrucht, dus M en V toch? Tenminste, dat lijkt me de makkelijkste controle?

Dat me dat niet eerder is opgevallen. Het zijn inderdaad witte eitjes zonder een zwarte stip. Ze zijn sinds vanmiddag bezig, kan het zijn dat ze de eitjes straks nog gaan bevruchten?
Binnenkort rij ik naar de lokale Stendker dealer om er nog 3 te kopen. Dan heb ik een mooie groep van 10 stuks. Gelijk zorgen voor een mooie man. Misschien 2 stuks Aequidens sp. 'Jenaro Herrera' en dan is het compleet.
Na het zien van Mondeo's album ben ik er ook uit wat aan de oppervlakte wil, namelijk de Limnobium laevigatum. Zat tussen die en de Hydrocotyle leucocephala met eventueel de waterpest/elodea te twijfelen, maar de Limnobium laevigatum blijft het mooist en makkelijkst. Die groeit lekker snel. 😉

Al nagedacht over quarantaine / enten bij die uitbreiding?

Heb er de ruimte niet voor. Ik beschik maar over 1 aquarium, maar moet eerlijk zeggen dat ik er in principe van uit mag gaan dat ze gezond zijn wanneer ik ze koop. Heb de laatste 4 er ook gekocht en die zwemmen hier ook heerlijk rond zonder problemen.

Lees je eens in over kruisbesmetting.

Hmm als ik dat zo allemaal lees mag ik blij zijn dat ze nog leven bij mij. Ze doen het gelukkig goed hier, maar wil er graag nog 3 bij. Dat wordt dan lastig zonder een al te groot risico te nemen. :stom:

sera baktopur direct en fmc,dat zou uitkomst bieden. Maar weer goed inlezen,is niet zo maar ff doen.

Vanochtend toen ik van huis ging viel het me op dat mijn corydora's tegen de ramen aan het rijden waren. Nu kom ik net thuis en zag ik eitjes vrij hoog op de ramen. Zijn dit nu corydora eitjes?

Overzichtje:

image_zpsb3470562.gif

Meneertje achterstand komt aandacht te kort:

image_zpsa2c33226.gif

Corydora eieren?

image_zpsea10bfbd.gif

Groetjes Nick

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan