Wat is er nieuw

Heteranthera zosterifolia (sterrenkruid)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Larske
  • Startdatum Startdatum
L

Larske

Guest
Ik heb dit plantje nu 3 dagen in m'n aquarium en hij doet het super. Ik heb veel planten gezien maar deze groeit wel bizard hard, bijna verdubbeld in lengte op 3 dagen tijd.

Wat ik me afvraag is hoe het onderhoud van deze plant aanpak. Ik lees dat het een plant is die zich vrij makkelijk laat toppen. Maar hoe zit het met de stekken die ik er nu in heb zitten? Houden die zoals veel planten op een zeker moment op met groeien of blijft dat doorgaan?

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb dat spul nu sinds een week of 5 ongeveer en was al 10 keer zoveel geworden ondertussen,doe nu steeds tijdens het onderhoud topjes afknippen en enkel die weer terug planten want anders zit heel de bak vol.
Dus zolang het genoeg voeding/licht heeft blijft het eindeloos doorgaan 😉

Ja ik heb het toevallig ook zon 5 a 6 weken. ik haal tot nu toe de onderste delen eraf en gooi die weg. Maar als ik de plant terugpoot dan groeit die wel 5 cm per dag en ik moet vaak 2x per week dus toppen of snoeien.
Lijkt bijna onkruid, maar wel mooi onkruid dus.

Vandaar ook sterren ipv on-kruid John! 😉

Dan ga ik de topjes er af halen en terugzetten. Bedankt voor jullie reacties!

Als je te veel hebt kan je het uiteindelijk ook weer verkopen.😉

ik haal de plant compleet uit mijn bak. vervolgens haal ik het onderste deel eraf. op die manier houd je een plant die moi is van onder tot boven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan