Wat is er nieuw

Heteranthera zosterifolia (sterrenkruid)

• Onderwerp starter Onderwerp starter WJO
  • Startdatum Startdatum
W

WJO

Guest
Sinds vorige ben ik mijn RIO 125 aan het opstarten. De planten groeien goed alleen krijgt het sterrenkruid overal uitlopers?
Is dit normaal voor deze plant of wijst dit op tekorten?

20160803_204727.jpg

Ik voeg vloeibare plantenvoeding (all-in-one) en Co2 toe.
De verlichting is de standaard T5 met reflectoren waarvan de achterste vervangen is voor een JBL Tropico. De voorste Juwel Day.
Verlichting staat 8 uur aan per dag.

Wellicht bedoel met die "uitlopers" de witte wortels die er overal aankomen? Dat is normaal. Overigens maakt de plant ook gemakkelijk zijscheuten. Regelmatig snoeien is belangrijk! Je kunt trouwens de toppen gewoon weer planten; ze zullen snel weer uitlopen. Of het water hard of zacht is maakt de plant niet veel uit. Licht, daarentegen, is wel belangrijk, de lichtbehoefte is groot! Je kan dat ook zien op je foto, de bladeren dichter bij de lamp zijn groter en mooier dan de onderbladeren.

Groet,
Ben.

Dat is inderdaad wat ik bedoelde met "uitlopers".

W.b.t. het snoeien, kun je gewoon van bovenaf afknippen? Of beter de plant uit de grond halen en de onderkant inkorten?

Ik ben hier helemaal nieuw in..

WJO zei:
Dat is inderdaad wat ik bedoelde met "uitlopers".

W.b.t. het snoeien, kun je gewoon van bovenaf afknippen? Of beter de plant uit de grond halen en de onderkant inkorten?

Ik ben hier helemaal nieuw in..

Regelmatig snoeien en de toppen weer planten. Op zich kun je de onderkanten laten staan, ze lopen wel weer uit. Van tijd tot tijd moet je gewoon alles eruit halen afknippen en de bovenste stukken herplanten.

Groet,
Ben.

Ben heeft al een duidelijk antwoord gegeven denk ik. Die wortels of hoe je ze wil noemen is normaal.
Zelf herpoot ik alleen de toppen omdat anders de bos snel te groot gaat worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan