Wat is er nieuw

Hey!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hilco
  • Startdatum Startdatum
H

Hilco

Guest
Goedendag,

Mijn naam is Hilco en kom uit Den Haag. Ben nieuw in dit wereldje en heb sinds kort een 180L Juwel panorama aquarium. Deze loopt goed en heb er nu 4 maanvissen(1 reddevil, 1 blauwemaanvis, 1 Yellow koi?? deze is wit met oranje/gele kop en rood vlekje bij de kieuwen en 1 zwart met zilver die ik ook niet weet) inzitten en 5 Puntius Odessa (1 mannetje 4 vrouwen), wel hoorde ik dat deze combo niet goed was en voor anderen weer wel, maar bij mij is het mooi rustig en iedereen gaat zijn gang. Later als alles stabiel blijft voeg ik nog 2 maanvissen toe en soort bodemvissen/opruimers (tips hoor ik graag). Weet niet of ik heel actief op het forum zal zijn maar lees alle tips goed door wat achtergelaten word op de site.

Tot ziens! Ik hoor graag gedachtes en ideeën van anderen want zo leer ik ook weer!

Welkom, en koi maanvis bestaat niet, koi is letterlijk vertaald, karper, zo verbasterd er van alles want iedereen heeft het over koi karpers, maar plat bezien zeg je dan karper-karper.

Welkom!
Welkom, en koi maanvis bestaat niet, koi is letterlijk vertaald, karper, zo verbasterd er van alles want iedereen heeft het over koi karpers, maar plat bezien zeg je dan karper-karper.
Jawel hoor😛
Is een kleurvariant van de maanvis, wordt in de winkel de maanvis 'koi' genoemd😉

Ps
180L, 1 meter is een beetje klein voor maanvissen, zou op den duur kijken naar een grotere bak😉

Welkom!

Jawel hoor😛
Is een kleurvariant van de maanvis, wordt in de winkel de maanvis 'koi' genoemd😉

Ps
180L, 1 meter is een beetje klein voor maanvissen, zou op den duur kijken naar een grotere bak😉

Zoals ik al uitlegde, verbasterd iedereen dat, maar plat bezien zeg je dan karper-maanvis, koi betekend namelijk karper😉

Welkom!

Jawel hoor😛

Ps

Ah 180L en is 1.21 meter. Heb hem voor leuke prijs compleet kunnen krijgen maar hij is echt groot haha. Maar als ze uit hun voegen groeien ga ik zeker kijken wat ik kan doen. Ik denkt dat die koi heet Door dat rode vlekje (zie profiel foto). Iig niet heel bekend met alle naam termen.

Welkom Hilco.

Welkom op het forum.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan