Hi ho hallo daar!


T

tomerus

Guest
Dag allemaal,

Goed hier te zijn. Na jaren geen aquarium meer gehad te hebben is het toch weer gaan kriebelen.
Vroeger diverse aquaria gehad maar draaide vaak uit op een teleurstelling.
De enige keer dat ik succes had en ook het aha moment kreeg was toen ik de EI methode ben gaan gebruiken. Een bak zonder algen, een onoverwinnelijk gevoel. En met mijn DIY Co2 Aliexpress set ging het ook allemaal prima. Toen kwamen de kinderen, de drukte en andere verantwoordelijkheden en heb ik het moeten laten varen. Nu zijn de omstandigheden gunstiger en wil ik weer beginnen.
Wat heb ik op het oog?

Dennerle scapers tank 55liter
Verlichting? geen idee. Is de lamp leuk die wordt meegeleverd?
Filter? Voorlopig binnenfilter (meegeleverd)
Co2? Ja, DIY (citroenzuur/baking soda mix)
Voedingsmethode? Estimative Index
Vissenbestand? Geen idee nog eigenlijk.. klein en minimaal in aantallen.

Fijne dag!

Gr

Tom
 
Welkom, nog voordelen met de DIY Co2 met citroenzuur? ik doe het met alleen gist.
 
Hoi patrix. Heb gist ook gebruikt maar vond het minder consistent in afgeven co2. Dus ineens heel veel en dan snelle afname. Niet dat citroenzuur ideaal is hoor maar mijn ervaring is dat het stabieler zijn afgifte doet.
 
Ik heb inmiddels al even rondgeneusd, klinkt interessant, maar schijnt wel wat lastig te controleren zijn?
 
Patrix als je op Aliexpress diy co2 intikt (wil niet gelijk links plaatsen) dan zie je een setje van het merk zrdr voor 16,81 met bubble counter of een 10tje meer en uitgevoerd met een solenoid. Niet verkeerd hoor.
 
Ja, ik ben al aan het kijken (groot fan van Ali:D


Hoelang loopt zo'n setup? met laat ik zeggen 25 bpm?
 

Terug
Bovenaan