Hier een tip als je last hebt van kleine slakjes in Axolotl of vissen aquarium


Axolotlfan_2022

Active member
Lid geworden
17 maart 2023
Berichten
41
Leeftijd
12
Locatie
Noord-Brabant
Website
www.axolotlinfo.nl
Ik heb hier een tijdje geleden ook heel erg last van gekregen mijn axolotl is er door overleden om een slak te eten maar ja.........
Nou als je ook last van slakken hebt hier een tip.. snij een komkommer door midden en leg de komkommer op een schoteltje, dan leg je hem op de bodem van het aquarium.
ongeveer na 1 dag zullen heel veel slakken er op zitten! ( nog een tip zorg dat het schoteltje niet bij een plek ligt op de bodem waar veel axolotl's zitten! ) en probeer ook goed te checken waarom er slakken in zitten het kan komen door slechte waterkwaliteit of door te veel eten of dat de filter nie goed werkt!
nou ik hoop dat het bij jullie gwerkt heeft doeii:)
 
Sorry dat ik zo veel typ fouten heb gemaakt ik typ nou eenemaal snel.
Er klopt zo veel niet aan deze zin en dan heb ik het niet over de spelfouten 😂 sorry betekent dat je spijt hebt dat klinkt niet zo want als je spijt probeer je er aan te werken,
en áls je snel zou kunnen typen dan zou je geen spelfouten maken.
Als je snel typt en spelfouten maakt betekend het dat je niet snel kan typen maar slordig typt. En het is niet dat dit buiten je macht ligt, je kan er voor kiezen iets rustiger te typen, en typfouten te verbeteren.
Ik typ namelijk ook snel, maar als er 3 woorden zijn die geen spelfouten hebben ben ik een gelukkig mens. Hoe vaak ik niet op backspace moet drukken om mn typfouten te verbeteren 😂

Niet verkeerd bedoelt he! Het is niet erg als je typfouten schrijft en ze niet wilt verbeteren ik zal daar niets over zeggen. Maar zeg dan wel eerlijk ik geef er niets om 😂
of probeer eens rustig te typen, echt serieus bedoeld als advies. Als je er zelf aan stoort, typ een tandje lager, zo kan je beter worden in typen, met fouten typen leer je fouten typen, maar door rustig en goed te typen leer je goed te typen en daar kan je vervolgens sneller en sneller in worden. En af en toe hoort daar wat verbeteren en een spel foutje bij. Lang leven de taal corrector! 😊

Een andere tip voor de slakken is, blancheer de komkommer dan komen ze er sneller op af, dan kan je ze elk uur er uit tillen ipv na een dag.
Een halve komkommer is veel in 1 keer, ik doe altijd een paar plakjes blancheren en dan bind ik er garen omheen zodst ik ze er met gemak uit kan tillen
Een slakkenval werkt ook heel goed volgens mij.
Een andere methode is, pak een klein bakje van 5cm doorsnee en leg daar de komkommer in, dan kan je met een tangetje het bakje met de komkommer er uit tillen zonder de slakken los laten 😄
Wat ook helpt is alle slakken van het glas af te halen, elk uur een keer de slakken er van af dan zijn ze binnen notime uitgedund

Vervelend van je axolotl! Bedankt voor de waarschuwing en tip, goed om te weten voor de axolotl eigenaren 😄
 
Don, waarom nou weer zo'n verhaal, kijk nu eens naar de leeftijd van de ts.
Als je dat vooraf had bekeken had de helft van jou tekst toch achterwege gelaten kunnen worden don,, maar goed bedoeld naar jou.
 

Terug
Bovenaan