Wat is er nieuw

hillstream bak van Sieyannick

• Onderwerp starter Onderwerp starter sieyannick
  • Startdatum Startdatum
sieyannick zei:
ja , heb nog plek genoeg Ms felix 😉

Als jij gastromyzons hebt/wil zou ik dat maar niet doen. Sewellia kan erg agressief zijn tegenover gastromyzons en gastromyzons zijn 'te lief' , waardoor ze niet bij voedsel komen etc.

vind hillstream echt het interessantst biotoop 😀

heb beaufortia's 😉 die staan hun mannetje ook hoor 😉 maar daarvoor zal me bak wat te klein zijn als die beaufortia's volgroeid zijn :/

ben eigenlijk al een tijdje aan het twijfelen om men beaufortia's eruit te halen en te vervangen door een groep gastromyzon zebrinus of hypergastromyzon

sieyannick zei:
heb beaufortia's 😉 die staan hun mannetje ook hoor 😉 maar daarvoor zal me bak wat te klein zijn als die beaufortia's volgroeid zijn :/

Ja, die staan zeker hun mannetje. Heb ik ook gehad, hebben mijn 2 gastromyzons geen eten gegund :stom:

nog een aanpassing gedaan 😉
en de eerste aufwuchs zijn een feit

9KofIbyIqtDfa6Eaf6gyFK3dYHFm_PMf.jpegIMG_2176 by vu.siebe, on Flickr

de hillstream wordt wss afgebroken en er komt een grotere in de plaats , een 1.2m wss een 250 liter ,
keuze van stromingspompen is al gemaakt en de vissen ben ik nog mee bezig 😀

We zijn benieuwd naar de nieuwe bak. 🙂

en weet eindelijk welke lentipes soort ik heb
de lentipes multiradiatus
heb hem herkend aan de stippen op zen rug

Bedoel je de stip in de tweede rugvin?
Er zijn veel mannelijke Lentipes soorten met een stip in de tweede rugvin.
Je Lentipes zou ook zomaar L.ikeae kunnen zijn of nog een ander soort.
Je hebt ook andere kenmerken nodig om tot een goede identificatie te komen.

http://www.researchgate.net/publication/264004634_Three_new_species_of_Lentipes_from_Indonesia_(Gobiidae)

Ps. Op bovenstaande link klikken, dan op de kleine pagina klikken onder "Full Text".
Mijn Lentipes mannetjes zien er inmiddels uit als L. ikeae.
Of ze dat ook daadwerkelijk zijn, zal de tijd uitwijzen.

zal nog even duren eens de grote bak er is 😉
eerst komt de garnalenstelling nog op men kamer , heb ik s'nachts een mooi uitzicht 😀

en de tijd zal het dan uitwijzen h� 🙂
zijn allemaal mooi dus maakt niet zoveel uit voor mij , ze beginnnen ook wel een zwarte streep boven hun mond te krijgen 🙂
kan je op de foto's zien .

ben van plan om er mss nog wat soorten grondels in te zetten , dacht aan sicyopterus japonicus ( mits deze niet te groot wordt ( internet geeft niet veel informatie )) en enkele stiphodon percnopterygionus .

wat denk jij kajsa 12 ?

wat denk jij kajsa 12 ?

Wat is het bestand op dit moment? (Ik ben de draad even kwijt :))

Je moet wel uitkijken dat je niet teveel bodembewonende soorten hebt die elkaar eventueel in de weg kunnen gaan zitten, zowel qua territorium als voedsel.

Kun jij aan Sicyopterus japonicus komen?
De enige Sicyopterus die ik ooit heb gezien hier in de buurt is S. lagocephalus.
Beiden zullen zo rond de 10 cm groot kunnen worden. Mijn S. lagocephalus zijn 8 � 9 cm.

Ik heb even op pagina 1 van je fotoalbum gekeken, maar beide Lentipes zijn mannetjes; vrouwtjes hebben nooit een stip in de rugvin.
Ze moeten gewoon nog wat op kleur komen.
Bij mij laten ze hun mooiste kleuren zien na het geven van levend of diepvriesvoer.

bestand is nu :
2 lentipes ( mannetjes )
2 beaufortia leveretti ( ga ik eruit halen en vervangen door gastromyzons )
3 chinese danio ( worden er 10 )

zou er dan :
2 sicyopterus japonicus willen bij doen
en eventueel nog men lentipessen uitbreiden naar 5
en nog een groep waaierhandgarnalen

ja , hier laten zo ook hun kleuren zien na het eten 😀
en ja kan er aankomen 😉 ook aan lentipes ikeae kan ik aankomen 🙂

zou er eventueel ook nog een koppel annamia normani in willen zetten

bestand is nu :
2 lentipes ( mannetjes )
2 beaufortia leveretti ( ga ik eruit halen en vervangen door gastromyzons )
3 chinese danio ( worden er 10 )

zou er dan :
2 sicyopterus japonicus willen bij doen
en eventueel nog men lentipessen uitbreiden naar 5
en nog een groep waaierhandgarnalen

Dat ziet er wel aardig uit.
Wanneer je de Beaufortia's gaat vervangen door Gastromyzons, zou ik wel voor 1 soort Gastromyzon gaan en dan het liefst een groepje.

De Annamia zou ik weglaten;
Ze worden wat aan de grote kant voor een meterbak en deze vissen houd je bij voorkeur in een wat grotere groep.

Heb jij een speciale leverancier?
A. normani en S. japonicus worden normaal niet aangeboden in de handel.

Mijn vermoeden is dat beide laatstgenoemde visjes weleens iets anders kunnen zijn (Er zijn veel Homaloptera achtigen die je zomaar voor een Annamia kunt aanzien).
Mijn advies is dan ook dat je eerst zeker weet wat je aanschaft, dat kan veel teleurstellingen voorkomen.

het is een 80cm bak h� 😉
ga hem nog wel eerst herinrichten voor er nieuwe bewoners komen , zandbodem en grotere en plattere stenen .
ok , annamia weg
wou van de gastromyzons idd 1 groep nemen , dacht aan de viriosus of zebrinus en dan 5 exemplaren .

en kan bij een groothandel bestellen 😉 vandaar dat ik mss aan die speciale soorten kan geraken

ze worden wel mooier en mooier 🙂

Awel awel.... zeer mooi kleurig bakje en speciale soorten visjes. Maar je gaat hem herinrichten lees ik net.
Ik kijk al uit naar een of ander kweekje.

thx !
en herinrichten idd , grotere en plattere stenen toevoegen zodat de toekomstige gastromyzons meer graas ruimte hebben
heb ook tips van iemand gekregen ( op een amerikaans forum ) hoe je gastromyzons kunt kweken

Heel interessant!
We horen het wel..

vandaag zag ik de lentipessen graven 😀
1 had al een holletje , de ander maakt er 1 denk ik 🙂

vandaag een 2de armatuur erop gelegd , nu 50 watt aan verlichting 🙂
zo gaan de aufwuchs goed groeien 😀
vanavond komt er een foto update wss

Knap hoor! Wat is die gastromyzon een mooi visje! 😉

dank u en het zijn beaufortia's , geen gastromyzons 😉

sieyannick zei:
dank u en het zijn beaufortia's , geen gastromyzons 😉

Ow mijn excuses, ik zal fout gelezen hebben 😛

Hey deze bak heb ik eerder gezien!
Ik heb nu pas door dat je Siebe bent. :stom:

Leuk Filmpje.!! en leuke hillstream heb je.!

thx !

deze bak denk ik een beetje natuurlijker te maken :
extra stromingspompen
diffusor
meer contrast in de stenen
en een andere bestand ( dat ik op viva ga kopen ( zowiezo gastromyzons en ook een homaleptora en eventueel wat andere soorten )

bezig mte de beaufrotia's er uit te vangen , 1 al gevangen , 2de laat op zich wachten 😛
de beaufortia's worden dan vervangen door gastromyzons ( viriosus of/en zebrinus )
komt ook nog een homaloptera en een koppel sicyopterus japonicus in , en hoop ook nog 2vrouwen te scoren van de lentipes sp.

Ziet er goed uit!
Ik had zelf laatst een stromingspomp van Eheim die 1800 liter per uur rondstroming geeft,heeft een bredere opening waardoor de stroming mooi over een groot gedeelte van de bak staat.
Was voor m'n 60cm net wat to much maar misschien ideaal voor jouw bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan