Wat is er nieuw

Hillstream biotoop 100*40*40 van Hein..V

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hein..V
  • Startdatum Startdatum
Mooie bak 🙂
Vallen de ringbandjes niet een beetje weg in een meterbak?

Erg leuke bak, blijft leuk die hillstream bakken...
En die HN zoals jij het noemt, is erg mooi...

Als je stekjes hebt, ben ik wel ge�nteresseerd.. 😉

Leuke bak, Hein.

Hoe is het nu met de Yaoshania?

Ik zag in een ander topic dat je kweekverslagen zocht van dit visje.(Maar omdat je de vraag stelde bij "meervallen" heb ik die niet eerder gezien ;))
Nu is dit visje nog niet zo lang in de hobby aanwezig en zijn er nog niet veel kweekverslagen. Wel weet ik dat er een aantal mensen druk mee bezig zijn, zodat er hopelijk niet teveel visjes uit hun natuurlijke habitat gevangen hoeven te worden.

Hier is er in ieder geval ��n:
http://www.garnelenforum.de/board/threads/nachwuchs-bei-yaoshania-pachychilus-der-panda-bergbachschmerle.103372/

Ik hoop dat je er iets aan hebt, zodat je een poging kunt gaan wagen, wanneer je visjes volwassen zijn.

Hele mooie aquarium.
Je sewellia jongen zijn ook superfijn.

Ringbandjes vallen niet weg hoor, dankje voor de leuke reacties.!!

en het protomyzon groepje ga ik vergroten Als ze weer leverbaar zijn. heb er laats weer 1 verloren. was op vakantie en den in die week iets niet goed gegaan, ook een sewellia verloren. nu is alles weer goed en geen narig heden.

Hele leuke bak!
Zitten er werkelijk 10 volwassen sewellias in?? Maken die geen ruzie? Hoeveel jongen heb je daarvan?
Ik heb er 4 en kunnen behoorlijk naar elkaar uithalen vind ik.
Die protomyzon lijken me ook leuke visjes.
Kunnen ringbandjes tegen die felle stroming?

Niet allemaal volwassen denk ik, maar precies weet ik niet hoeveel er in zitten heb er laatst ook wat uit gedaan. Denk dat er nu 7/8 in zitten en heb tot nu toe 5 jongen gehad. maar heb eigenlijk onderling geen ruzie soms wel wat verjagen maar dat is dan ook alles, wel veel paar gedrag 🙂 en de protomyzon zijn idd heel leuk.! jammer dat ze zo duur zijn. en de ringbandjes kunnen wel tegen de stroming, aan het oppervlakte is er weinig stroming.

sinds gister weer 3 kleine sewellia's gespot.!! erg leuk om te zien dat ze wel wat kweken 😀 ik was eigenlijk van plan om het aquarium wat op te schonen maar wacht er nu toch maar even mee 😀 heb inmiddels 9 jongnen gehad bij dit groepje 😀

hier een paar fototjes:

969724_0_82_sewellia.jpg

421861_0_82_2sewellia.jpg

662618_0_82_sewelliaa.jpg

Leuk! 😀

Waar niet te schoon maken al niet goed voor is 😉

Daar heeft Ivo c.q. Mascha wel een punt. Niet teveel schoonmaken. Ik ververste ook best veel maar sinds een maand doe ik dat niet meer. En alles doet het beter sindsdien.

Overigens een leuke bak hoor. Voor een echte hillstream bak, kijk eens op YouTube bij Panta rei. Die Duitsers kunnen er wat van!!

Wow... super... alweer kleintjes! Proficiat!
Ik ben fan van dit aquarium.

Van een beetje vuil in de bak zou ik ook niet van schrikken. 🙂
Leuk die jongen en ook mooie scholenvisjes die Aphyo's!

Ik heb gewoon het standaart allround voer voor vissen. vlokken en kruimels. Eigenlijk zie ik ze amper eten. ook doe ik er elke dag een algen tabletje in. ook hier zie ik ze niet van eten, wel de protomyzon. ik denk dat ze het meeste eten van de alg die op al men stenen groeit. en zo nu en dan 2 schijfjes komkommer.

Ik heb hier nog een vraagje: Welk plantje bedoel je met HN?? Ik heb geen idee...

hydrocleys nymphoides die soort waterlelie 😀

ook ik zit met een vraagje.!! 😀 ik zit er aan te denken om de bodem te vervangen voor wat grover grint.!? goed idee.? of zo laten.?? denk dat deze bodem te dicht is en snel vervuild.! omdat er zelfs alg op het zand aan het groeien is.

Dank je!
Een behoorlijk werkje als je zoiets doet. Is dat gewoon zand of filterzand? Bij deze laatste kan je bodem practisch dicht slippen. Heb je geen torenslakken die je bodem luchtig houden. Ik zelf heb ook filterzand maar de iets grovere van 0.8 tot 1.2, ben ik heel tevreden over. De vorige was 0.4-0.8.

ik heb de torenslakjes allemaal verbannen uit mijn bak! ik had in men vorige bak duizenden, dat was echt TE lelijk, maar had even op youtube gekeken bij panta rhei. daar zag ik een aquarium voorbij komen met een best wel groffe kiezel als bodem.! echt het bekijken waard.!! zag er heel mooi natuurlijk uit. ik denk idd dat ik er wel een halve dag/dag mee bezig ben, maar dat is het dan wel waard vind ik 😀 wat ik nu heb weet ik eigenlijk niet. de stnd zand uit petsplace.

iemand nog belang bij sewellias.!? er gaan 4 jongen de verkoop in.! en 1 kleine "volwassen". omdat er weer 4 kleinen bij zijn gekomen word het straks allemaal wst te druk.!

Ik heb je al een DM gestuurd! En erg gaaf dat alles zo lekker loopt in je aquarium. Hillstream biotopen zie je sowieso al niet zo vaak dus dat maakt het extra interessant!

Gister heb ik 2 sewellias gezien die bezig waren met de paring! heel leuk om te zien.! ook zag ik hoe ze de eitjes los liet! echt super om te zien.! 😀 Minder was het toen de Aphyocharax rathbuni er bij kwamen!! die hadden even een lekkere snack 🙁 waarschijnlijk gebeurd dit vaker want ze swommen steeds al wat in de buurt. misschien hier een oplossing voor zoeken. of ik laat het zo, anders miss een overvloed aan sewellias. misschien wel dat ik het daar waar ze aan het paren waren, meer beplanting neer zet zodat niet Alles gezien word door de Aphyocharax rathbuni.

Wow... wat leuk zeg! Paren ze dan tussen keramische pijpjes?

nee boven in de bak op de achterwand.! wel boven de pijpjes.! Zag zonet in de bak en wat denk je.!?? Weer jongen 3extra heb ik er gezien.! 🙂 🙂

Hier een klein foto updateje😀
hier en daar wat leuke foto's gemaakt 😀

Eerts een aantal Sewellia's 😀 wat toch wel DE vis is in mijn aquarium is 😀

462468_0_82_sewelliass.jpg

373432_0_82_sewellia1.jpg

143695_0_82_sewellia3.jpg

en een van de stoere meneren in men bak 😀

661753_0_82_sewelliaman.jpg

En hier Foto's van de oudste sewellia jongen die er in zitten heb er 4 van.

587767_0_82_sewelliajong.jpg

772837_0_82_sewelliajong1.jpg

Er is ook een Ware babyboom..!!!
Heb op Dit moment 9 jonge sewellias gespot 😀

795946_0_82_4jongen.jpg

728148_0_82_jongen1.jpg

711851_0_82_jongen.jpg

en het scholen visje 😀
892745_0_82_visje.jpg

Ook nog een paar Sfeer fototjes 😀

657544_0_82_sfeer.jpg

379255_0_82_sfeer2.jpg

627679_0_82_sfeertje.jpg

Lings:
288196_0_82_lings.jpg

Rechts:
751124_0_82_rechts.jpg

Totaaltje:
588511_0_82_totaal.jpg

🙂 :petjeaf:

Heerlijk hoe die Vallisneria lekker zijn gang gaat! 😀

Mooie bak zeg! Leuk dat de sewellias het zo goed doen..
Die HN staat ook nog op men verlanglijstje.

Bedankt voor de leuke reacties 🙂 Had niet gedacht dat de Sewellias het ZO goed zouden doen..! had al blij geweest met 1 kweek 😛 Maar dit is nog mooier natuurlijk 😀

Super hoor.
Is wel ideaal ook voor de Sewellias al die begroeide stenen!

Om jaloers op te zijn...
Proficiat!

Dat ziet er heel mooi uit, leuke bak :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan