hillstream info


svl

Well-known member
Lid geworden
25 oktober 2016
Berichten
197
Leeftijd
47
Ik ga een hillstream aquarium maken en zoek hier wat meer info over.
Heeft er hier iemand interessante site's of forums die ik kan uitpluizen?
Alvast bedankt
 

luister en leer haha :)

idee is dat het water via de onderkant er onder door gaat zodat de dieren geen terugstromend water hebben maar stromend water in 1 richting. In de natuur is het volgens mij 2meter per seconde aan water wat langs komt. Dat maakt het 'hillstream' dat kan je niet makkelijk bereiken en daarvoor moet je dus een onderdoorgang creeëren onder de bak zodat de flow van het water in 1 richting is.

Zijn mensen op het forum die hier veel meer van afweten. Je kan even zoeken in searchbar onder hillstream
 
dit legt het wat beter uit
 

Bijlagen

  • images.jpg
    images.jpg
    6.8 KB · Weergaven: 115
Hey Nekko.

Het is mijn bedoeling dat mijn aquarium zo gaat worden zoals het filmpje dat je gepost hebt.
Het filmpje had ik al gezien , toch bedankt.

ik zoek naar info specifiek over de vissen en hun habitat en medebewoners.
Misschien dat @Kajsa12 hier wat over kan vertellen.
 
Misschien dat @anketh31 je wat meer kan vertellen. Of je kan haar topic eens doorlezen. Erg leuk topic en mooie bak!
 
dit legt het wat beter uit
Dit is geen hillstream in enge zin. Wat mij betreft moet bij een hillstream de hele waterkolom in beweging zijn.

Je kunt evt. mijn log even bekijken, voorin staan wat bouwtekeningen. Bij vragen kun je altijd PMen.
 
Hey Nekko.

Het is mijn bedoeling dat mijn aquarium zo gaat worden zoals het filmpje dat je gepost hebt.
Het filmpje had ik al gezien , toch bedankt.

ik zoek naar info specifiek over de vissen en hun habitat en medebewoners.
Misschien dat @Kajsa12 hier wat over kan vertellen.
het is wel een beetje lastig specifieke info te geven als je geen vragen stelt. Zijn naar mijn weten in ieder geval al 100 loach soorten. Van de vissen weet ik meer af dan van de systemen. Zeker gobies ben ik goed bekend mee.
Zitten ook aantal leden hier die panda's loach hebben gekweekt en gobi wui.
 
het is wel een beetje lastig specifieke info te geven als je geen vragen stelt. Zijn naar mijn weten in ieder geval al 100 loach soorten. Van de vissen weet ik meer af dan van de systemen. Zeker gobies ben ik goed bekend mee.
Zitten ook aantal leden hier die panda's loach hebben gekweekt en gobi wui.

Ik begrijp wat je bedoeld.
Ik ben vooral op zoek over de pseudogastromyzon , gastromyzon , sewellia , de panda loach en homaloptera soorten.
Dit is dus nog redelijk algemeen.
Het is niet dat ik al deze soorten in het aquarium ga proppen maar deze vissen hebben wel mijn interesse.

De info die ik zoek is sites of fora die meer over deze info beschikken , mag ook in een andere taal zijn.
Maar deze zijn niet zo gemakkelijk te vinden.

Als ik het topic van @anketh31 lees (wat ik ook volg) zie je dat de Pseudogastromyzon zich serieus heeft voortgeplant , waar ikzelf dus heel hard van schrik.
Ik weet wel dat ze kunnen voortplanten maar zo explosief zou ik niet kunnen denken.
Heb ook geen zin om elke X aantal tijd mijn bak overhoop te halen om klein grut eruit te vangen.
Daarom dat ik nu ook wil opzoeken welke natuurlijke "vijanden" deze voortplantingsexplosie een beetje in toom kunnen houden.
 
Ik begrijp wat je bedoeld.
Ik ben vooral op zoek over de pseudogastromyzon , gastromyzon , sewellia , de panda loach en homaloptera soorten.
Dit is dus nog redelijk algemeen.
Het is niet dat ik al deze soorten in het aquarium ga proppen maar deze vissen hebben wel mijn interesse.

De info die ik zoek is sites of fora die meer over deze info beschikken , mag ook in een andere taal zijn.
Maar deze zijn niet zo gemakkelijk te vinden.

Als ik het topic van @anketh31 lees (wat ik ook volg) zie je dat de Pseudogastromyzon zich serieus heeft voortgeplant , waar ikzelf dus heel hard van schrik.
Ik weet wel dat ze kunnen voortplanten maar zo explosief zou ik niet kunnen denken.
Heb ook geen zin om elke X aantal tijd mijn bak overhoop te halen om klein grut eruit te vangen.
Daarom dat ik nu ook wil opzoeken welke natuurlijke "vijanden" deze voortplantingsexplosie een beetje in toom kunnen houden.
Ik zou inderdaad niet voor Pseudogastromyzon myersi gaan. Ten eerste omdat deze vrij territoriaal zijn, wat zeker met nakweek niet handig is. Daarnaast kweken ze inderdaad als konijnen. Ze zijn van de (Pseudo)Gastromyzon soorten degene die het makkelijkst voortplanten. Dus ik weet niet of je voorkeur uitgaan naar Pseudogastromyzon?
 
  • Leuk
Waarderingen: svl
ik ben persoonlijk een fan van g. wui. Vind hun gedrag heel leuk. Seriouslyfish is een goede site waar ik meestal mijn informatie vanaf haal.
 
  • Leuk
Waarderingen: svl

Terug
Bovenaan