Wat is er nieuw

Hillstream rivier aquarium van Anke (Anketh31)

Javamos op droge plekken moet goed nat gehouden worden. Die tip kreeg ik van een terrariumbouwer nav problemen met mijn mos welke ook snel droog werd. Dus frequenter sproeien. Evt met de handsproeier was zijn tip
Klopt, het wordt in theorie ook continue nat gehouden. Maar ik had wat opstartproblemen met mijn bewateringssysteem op de achterwand, waardoor het dus droog kwam te staan. En dat gebeurde vrijwel altijd aan het begin van de nacht, waardoor ik er pas de volgende dag achter kwam... Dat heeft deels er dus voor gezorgd dat het mos het nu niet overal meer goed doet. Maar hopelijk zijn de problemen straks definitief verleden tijd en blijft het nu wel goed nat.

Ik heb zowel een systeem dat water over de achterwand heen laat stromen (soort dripwall idee) als de basis voor een sproeisysteem. Tot nu toe doe ik dat laatste nog met de handsproeier. Maar zodra ik weer wat budget heb opgebouwd kan ik zo'n sproeisysteem installeren (moet alleen nog de daadwerkelijke pomp en waterreservoir aanschaffen, het buizensysteem en de sproeikoppen zijn al geïnstalleerd).

Er zijn ook genoeg goedkope opvoerpompjes die je kan afknijpen met een verloopstuk, beetje improviseren scheelt je denk ik veel geld.

Er zijn ook genoeg goedkope opvoerpompjes die je kan afknijpen met een verloopstuk, beetje improviseren scheelt je denk ik veel geld.
Nou, je moet aardig wat druk opbouwen voor de vernevelaars dus dat gaat je met een opvoerpompje echt niet lukken.
Misschien met een boosterpomp van een osmoseapparaat dat het lukt. Maar die zijn bijna net zo duur.

En de achterwand vochtig houden met een mistmaker, is dat een optie?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan