hmf in combi met bioloog


Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2018
Berichten
12,323
Locatie
Hellevoetsluis
Wij hebben 5 bakken op 1 bioloog staan dmv een overflowsysteem, en daar zit hem de crux, we hebben op de overflow een stukje filterspons zodat er geen visjes/garnaaltjes/plantjes opgezogen worden, maar die verstopt om de haverklap. Nu gaan we een hmf ervoor zetten voor d eoverflow en dan is dat probleem getackeld, blijft de vraag over: hoevaak moet je dan die hmf uitspoelen?
 
Wij hebben 5 bakken op 1 bioloog staan dmv een overflowsysteem, en daar zit hem de crux, we hebben op de overflow een stukje filterspons zodat er geen visjes/garnaaltjes/plantjes opgezogen worden, maar die verstopt om de haverklap. Nu gaan we een hmf ervoor zetten voor d eoverflow en dan is dat probleem getackeld, blijft de vraag over: hoevaak moet je dan die hmf uitspoelen?

Zodra het waterpijl drastisch gaat zakken achter die HMF.
 
Dat is een zinnig antwoord Rich, daar had ik zelf even niet aan gedacht, tnx.

Heb ik ook ooit maar is horen zeggen hoor :petjeaf:

Als je tijdens het verversen met de hevelslang even langs de mat gaat kun je die tijd nog meer rekken... maar een beetje HMF moet wel minimaal 6 maanden mee kunnen zonder dat je m er uit hoeft te halen.
 
Hoeveel liter water? Welke PPI schuim? Welke visbezetting?

Hier in een 110 liter bak, met 30 ppi schuim van 45 x 25cm en een deze visbezetting kan ik een jaar lang toe zonder onderhoud.
 
Het is niet als filter bedoeld he, is maar 2,5 cm dik schuim en het zijn kweekbakken met een wisselende bezetting (na 3 maanden verhuizen de jonkies naar een uitzwemmer) en in totaal met de bioloog meegeteld een ruime 1000 liter
 

Terug
Bovenaan