Wat is er nieuw

HN stekje binnen week dood

• Onderwerp starter Onderwerp starter Betzz
  • Startdatum Startdatum
B

Betzz

Guest
Mijn nieuwe stekje HN is binnen een week dood gegaan, iemand een idee waarom? Heb het stekje netjes gepoot en drie voedingsbolletjes erbij gedaan.

De stengels zijn net boven de wortels los gelaten en dreven door de bak.....

Te diep geplant? Wat is de ph waarde?

Te diep gepland zou kunnen, had het idee dat ik het wel goed had gedaan, precies op de overgang van stengels naar wortel....

1 stengel was beetje geknakt tijdens t versturen maar de andere 2 waren perfect in orde en de nieuwe stengel/uitloper ook

Ph zit tussen 5,5 en 6 dus dat zou moeten kunnen toch?

Nou, zal meer naar 7 moeten ,hoor.

Of heb je garnalen?

Ph7 zal nog wel meevallen Bertus.

De ph in mij. Meterbak is 6,3 op dit moment. Met de PhControl die net een week geleden is gecalibreerd.
En mn HN groeit zo'n beetje de bak weer uit.

Betzz zei:
Te diep gepland zou kunnen, had het idee dat ik het wel goed had gedaan, precies op de overgang van stengels naar wortel....

1 stengel was beetje geknakt tijdens t versturen maar de andere 2 waren perfect in orde en de nieuwe stengel/uitloper ook

Ph zit tussen 5,5 en 6 dus dat zou moeten kunnen toch?

Idd ph zit wel goed voor deze plant.

Betzz zei:

Als ik het hier met de Hn vergelijk is dat te diep.
Wortels mogen best een stuk uitsteken maar is allemaal geen garantie dat ze het in jouw bak ook doen.
Werden de stelen en bladeren niet eerst geel?

dscn1310.jpg

Sinds Maandag heb ik de plant ook weer,zo plant ik ze altijd.

Fozzy zei:
Ph7 zal nog wel meevallen Bertus.

De ph in mij. Meterbak is 6,3 op dit moment. Met de PhControl die net een week geleden is gecalibreerd.
En mn HN groeit zo'n beetje de bak weer uit.
:thumbs:

Hmmmmzz dan ben ik inderdaad bang dat ik hem te diep heb gepland. Een blad werd geel, dat was de geknakte stengel. De rest was nog groen maar raakte onderaan gewoon los.
Maar weer op zoek naar een nieuw stekje :stom:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan