Roomsnoes_06

Well-known member
Lid geworden
2 augustus 2022
Berichten
99
Leeftijd
22
Heyy,

Het is weer de hoogste tijd dat het aquarium een update krijgt.

Nu is het zo dat we een tijdje geleden mijn slaapkamer hebben aangepast. De achterwand is nu een grote ikea kast geworden. Wel open. De kast is ongeveer 30 diep.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een aquarium in dichte kast te zetten. Met dicht bedoel ik dan dat het aquarium tussen 2 zijkanten van de kast komt. Er zal dus geen direct zonlicht opvallen. Dit kan trouwens ook niet omdat wij op dit punt geen ramen hebben.

Het aquarium staat nu op een eigen kastje zonder ombouw eromheen. Hij doet geweldig alleen verdwijnen er naar mijn idee wel af en toe garnalen.
Er zit een sponsfilter in, maar helaas maakt deze sinds een paar weken erg veel herrie. Waarschijnlijk tijd voor een nieuw filter.
Omdat het aquarium een kleine 25L is. 40x25x25.
Als het aquarium in de kast kan, gaan we kijken voor een grotere nano cube. Waarschijnlijk eentje die er tussen past en dus hoger word. Het aquarium heeft nu een betta, rasbora maculatus en vuurgarnalen.

Maar nu, we willen graag kijken naar een hob filter. We zagen de eden 501 en de oase biostyle. Heeft iemand ervaring met deze filters? En zijn ze geschikt voor een nano aquarium?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën.
^_^

Groetjes R
 

Terug
Bovenaan