Wat is er nieuw

hockeysticks heel druk

• Onderwerp starter Onderwerp starter axcellent
  • Startdatum Startdatum
A

axcellent

Guest
Ik heb een nieuw aquarium opgestart en er nu 6 hockeystick tetra's in zitten. Nu zitten ze elkaar continue achterna. Ik vind ze echt heel erg druk. Overal lees ik dat dit een rustige scholenvis zou zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Zou dit een gewenningsperiode kunnen zijn?

Groetjes

Gaat het over Thayeria boehlkei?

Zo ja: dat is een actieve zwemmer en absoluut niet rustig te noemen naar mijn mening.

~ Ivo

Het gaat inderdaad over de Thayeria boehlkei. Ik zal me meer gaan verdiepen in de latijnse namen haha!

De Thayeria boehlkei is g��n scholenvis. Een scholenvis vormt grote scholen om zich te beschermen tegen predatoren. 90% van alle zogenaamde scholenvisjes zijn eigenlijk groeps visjes die in kleine groepjes rondscharrelen.

Echter de Thayeria boehlkei is hier een uitzondering. Als jonge diertjes vormen ze nog kleine groepjes maar eenmaal volwassen heeft elk dier een eigen klein territorium. Daar dulden ze geen soortgenoten in. Is dat wel het geval dan kunnen ze behoorlijk bijten (ze hebben kleine scherpe tandjes).

Ze zijn momenteel of allemaal een territorium aan het vormen of aan het paren, dat laatste deden mijne geregeld en de eitjes vlogen in het rond.

De minimale bakmaat is toch wel een meter lang en dient rijk beplant te zijn. Ook zou ik minimaal een stuk of 8 dieren daarin houden dan lijkt de agressie ook iets minder dan als je minder dieren houdt. Verder wensen ze geregeld wat levend of diepvriesvoer.

De bak is een meter, dus dat zit wel goed. Ze vallen geen andere vissen zoals de bijlzalmpjes aan. Ze zijn echt tegen elkaar bezig. Mocht het paren zijn is dat dan niet enorm snel na overplaatsing (nieuwe omgeving)?

Andere vissen vallen ze ook niet aan alleen elkaar.

Paren kan zelfs geprikkeld worden dooreen nieuwe omgeving maar ik denk eerder aan territorium vorming. Wel zou ik nog enkele dieren toevoegen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan