Hoe cryptocoryne wendtii snoeien?


E

EdtheGREAT

Guest
Moet een cryptoryne wendtii ook gesnoeid worden en hoe doe ik dat? Dit heb ik nog nooit gedaan en heb het idee dat hij daarom niet goed groeit.
 
Je kunt bij cryptoryne's de bladeren die er minder goed uit zien zo dicht mogelijk bij de worden afknippen (of met je nagel). Dit kan geen kwaad, stimuleert nieuwe groei. Niet teveel bladeren tegelijk natuurlijk.
 
Ik knip of knijp ze ook op deze manier af. Als de bos te groot wordt dan komt dat ook vaak door de aanwas van jonge plantjes en als je ze uit de grond zou halen dan kun je die er vaak relatief makkelijk afhalen.
 
Crypto's hebben een wortelstok. het kan zomaar voorkomen dat ze zo dicht op elkaar groeien, dat ze letterlijk elkaar in de weg zitten. Ik haal zo nu en dan ( 1 of 2 x per jaar)de hele plant eruit en poot dan de UITEINDEN die ik afknip ( niet breken!) weer opnieuw op dezelfde of een andere plaats. Het oude middenstuk kun je dan helemaal in stukjes opdelen en apart oppoten ( zomers ook buiten in een bakje!) en die kun je dan weer doorverkopen of weggeven. Doe het al tich jaren zo met Crypto's, gaat altijd goed.
 

Terug
Bovenaan