Zo, dat is een fors bestand.
Ten eerste is de capaciteit van een filter vooral bepalend voor het aantal vissen dat je in een bak hebt. Dat bekijk je door de waterwaarden te monitoren en eventueel vaker waterwissels te doen. Ik merk aan mijn bak met zwaarddragers dat het filter moeite begint te krijgen als er één of twee vissen wondjes/ plekjes krijgen. Dan ben je dus al te laat en dan moet je dus je waterwisseltempo verhogen ofwel wat vissen uitvangen.
Zolang de bak voldoende zwemruimte, schuilplaatsen en de juiste verhoudingen (lxbxh) biedt voor een soort, maakt de grootte van een bak niet veel verschil.
Het wordt anders als je een koppeltje territoriale vissen hebt. Dan moet je kijken naar de grootte van het territorium dat ze voor hun broedplaats inrichten en hoe groot de zone is die ze tegen anderen beschermen.
Veel cichliden zijn bodembroeders en dan is de combinatie met de peckoltia's en de cory's nog weleens moeizaam, omdat deze 2 soorten bodemscharrelaars zijn, waarvan de cory's iig zich zonder ergens iets van aan te trekken door de nestzone kunnen scharrelen. En dan is het van de ouders afhankelijk hoe gestresst deze hierdoor worden. Dit gezegd hebbende: ik heb bij Thorichtys elliotti's wél cory's en dat gaat redelijk goed. (Af en toe een keer een dory die in overtreding is).
Met een dergelijk bestand aan cichliden in een dergelijke bak mét cory's, heb ik dus wel mijn vraagtekens.
Verder heb ik niet echt ervaring met deze vissen, en ga ik dus specifieke info aan anderen overlaten.