Hoe groot zouden mijn Melanotaenia boesemani na 3,5 maand moeten zijn


Het duurt ongeveer 5 a 6 jaar voordat zijn hun uiteindelijke lengte van 13-15 cm bereikt hebben. Er van uitgaand dat ze in een grote bak zitten.
 
ze groeien traag, kheb er sinds een tweetal jaar en ze zijn van 6 naar ongeveer een 10 cm , ik geef ze 1 keer per dag eten en sla soms een dag over. of je ze nu veel of weinig eten geeft , ze hebben altijd zin in eten, dus ik denk mocht ik ze meer voeren dat ze sneller zouden groeien maar ben bang voor vervuiling.
ik heb twee soorten de blauwe met geel en de blauwe met fel oranje . de laatste lijken nog trager te groeien, veel trager en je vind ze bijna nooit in de winkels . ik heb trouwens een hele mengeling van regenbogen, ben er gek op op deze sterke levendige vissen. nu, men bakje lijkt me intussen te klein voor ze, 1m20 op 45 .
ik ben van plan om een grotere houten bak te maken als de gigantische houten bak die ik nu aan het bouwen ben voor mijn altums lukt bouw ik een nieuwe voor ze.
deze bak is dan een speciale vorm die onder mijn trap zou passen. het grote voordeel van een houten bak is de isolatiewaarde voor mij en de vorm die je ermee kan maken ,
dan de kleuren, de fletse vissen die je koopt komen vrij snel wat op kleur, maar de echt diepe kleur met fluo schitteringen komt pas veel later door, een goed jaar schat ik . de boesemanie doet dit wel sneller, en heeft ook minder tinten, Melanotaenia trifasciata bvb heeft nu na een jaar fantastische kleuren gekregen. machtig mooie vis die op foto niet is vast te leggen zo mooi die kleur. en vredelievend zijn ze ook allemaal . naar het schijnt is de verkoop niet denderend en zijn er weinig liefhebbers , nogthans een sterke en heel mooie levendige vis om te houden. alleen , in de winkelbakken zijn ze o zo lelijk door hun fletse verschijning. ik wil er meer , nog meer en nog veel meer. helaas zijn er grenzen in een bak,,,,maar altijd beweging in de bak en ze kennen hun eetpotje en verzorger . ik zou niet meer zonder ze kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
oja, de zon in je bak is dan wel niet goed voor algen, maar dit resulteert in een explosie van kleur bij de vissen, in de periode dat de zon laag staat komt deze echt pal langs mijn bak voorbij en dan zie ik echt een verschil optreden in hun kleuren.
 

Terug
Bovenaan