Wat is er nieuw

Hoe guppenbestand in toom houden ?

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
De titel zegt het al. Hoe kan het het aantal poecillia wingei beperken ?

Ik heb al geprobeerd met condooms erin te gooien maar dat heeft niks uitgehaald.
Mijn koppeltje dwergcicliden lusten ze niet of ze zijn te traag om ze te pakken ?!?

Heb al gehoord dat een schooltje Gymnocorymbus ternetzi de boel in toom kan houden maar ik vraag me af of er dan niet wat teveel vissen in het aquarium komen te zitten ?

Ik kan ze ook om te zoveel tijd eruit vissen en aan een winkel of een andere aquariumhouder schenken.

Nog iemand oplossingen ?

Sumatranen visjes... pijlsnel en lusten graag jongbroed.

Is dit voor de Vision 260?
Hoe veel vissen zitten daar al in?

Als de ternetzi niet zou kunnen omdat de bak al te vol zit, dan helemaal niet de Sumatranen want die moeten absoluut in een minstens tweemaal zo grote groep wil je er een beetje van verzekerd van zijn dat ze zich keurig gedragen.

Mascha&Ivo zei:
Is dit voor de Vision 260?
Hoe veel vissen zitten daar al in?

Als de ternetzi niet zou kunnen omdat de bak al te vol zit, dan helemaal niet de Sumatranen want die moeten absoluut in een minstens tweemaal zo grote groep wil je er een beetje van verzekerd van zijn dat ze zich keurig gedragen.

Inderdaad voor de vision.

Wat er nu al in zit :

14x leopard danio
14x corydoras panda
20x kardinaal tetra
8x endler guppen (4 mannelijke)
2x Apistogram Cacatoides (koppeltje)
1x pleco

De temperatuur schommelt over dag en nacht tussen 23,5 en 24,5�C
Er zitten 2 filters op, een interne en een externe.

Ik vrees dat ik al aan de limiet zit, niet ?

Mijn diamantzalmpjes eten alle jonge guppen op. Ik heb nu een aparte kraambak ingericht om er juist toch nog een paar op te kunnen laten groeien... Geen idee of deze in jouw bestand passen.

Bedankt voor de tip maar deze soort wil warmer, zachter en iets zuurder water dan wat ik heb. Ik zal ze maar wegschenken aan een lfs of andere aquarist.

Ik heb ze hier samen, gaat erg goed. Ik heb een schooltje van 10 diamantzalmen en geen idee hoeveel guppen (moet er weer een aantal weg doen) op 24 Graden met een ph van 7. Ik heb een aparte �kraamkamer� voor de guppen waarvan ik de kleintjes wil behouden. De rest is levend voer voor de diamantzalmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan