Wat is er nieuw

Hoe guppie explosie tegengaan?

hes91

Well-known member
Lid geworden
29 oktober 2020
Goedemorgen,

Ik onderhou een aquarium (450L) in een verzorgingstehuis. Ondanks dat ik had gezegd dat dit niet mocht, heeft iemand uit de wijk er een lading guppies in gedaan. Man vrouw gemixt. U raadt het al: inmiddels zijn er veel baby's, alle vrouwtjes zwanger.. Ik voel er weinig voor om ze allemaal door de wc te spoelen. Nog los van dat ik ze vast niet allemaal te pakken krijg in deze grote bak.

Heeft iemand een goede tip wat ik kan doen? Denk dat dierenwinkels ook niet op deze mix zitten te wachten. Er zit ook een groep regenboogvissen, kardinaaltetras en roodkopzalmen in. Ik had gehoopt dat die er lekker van zouden smullen, maar er duiken toch best veel 'grotere' baby's op die de dans ontsprongen zijn. Is er nog een ultieme natuurlijke vijand die ik kan toevoegen oid? Of een andere goede oplossing?

Groet,
Hester

Paar roodbuik Piranha's? :juggle:

Maar cichliden, gourami's, betta zijn 3 opties om te onderzoeken.
Verder zou ik er toch zo veel mogelijk uitvangen.

Of rauwtetra's. Maar eerlijk gezegd: zonder een echt grote cichlide of roofvis te plaatsen (die ook je tetra's gaat opvreten) denk ik niet dat je snel van de guppy's af komt op natuurlijke wijze. 🙈

Uitvangen lijkt me het beste. Misschien dat dat daar meerdere rondes voor nodig zijn, het is een grote bak. Als je ze gratis aanbiedt vind je vast wel een winkel die ze hebben wil. 🙂

En een slotje doen op het aquarium... Het kan niet zo zijn dat het beheer bij jou ligt en anderen zich er toch mee bemoeien lijkt me.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan