Hoe Helena slakken overzetten in aquarium?

Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
5,143
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Ik heb de zak met Helena slakken heel lang laten drijven zodat het het water dezelfde temperatuur kreeg als in de bak en heb ze toen in de bak gedaan.

Maar is er een betere methode?
 
Hoi, u zou eventueel met een luchtbuisje water kunnen hevelen en zo de slakken/vissen kunnen laten acclimatiseren. Zodra de luchtslang aan het hevelen is maak je een knoopje in de slang op het punt vlak voor waar het water uit komt. Door het knoopje gaat er minder snel water doorheen en dan word het druppel acclimatiseren. Hopelijk heb je hier genoeg aan!
 
Zo word de temperatuur en waterkwaliteit langzamerhand hetzelfde
 
Ik had er gisteren 20 gehaald. De zak water met slakken in het water gelegd. Toen nog grasmaaien afgewerkt en daarna voor eten gezorgd en gegeten met pa. Dus ruim de tijd genomen om ze in het water op dezelfde temperatuur te laten wennen als in de bak. Toen ze in de bak gedaan.
 
Gewoon erin gooien 😆 heb nog nooit een slak op een andere manier in een aquarium geïntroduceerd
Hier net zo hoor en dat is net onkruid dus ze kunnen wel wat hebben. Wel heb ik ze soms een plattegrond meegegeven van de bak zodat ze elkaar konden terugvinden:DD:pp
 
Hier net zo hoor en dat is net onkruid dus ze kunnen wel wat hebben. Wel heb ik ze soms een plattegrond meegegeven van de bak zodat ze elkaar konden terugvinden:DD:pp
De moderne slak is wil alleen nog maar een TomTom. :juggle:
 
Hoi, u zou eventueel met een luchtbuisje water kunnen hevelen en zo de slakken/vissen kunnen laten acclimatiseren. Zodra de luchtslang aan het hevelen is maak je een knoopje in de slang op het punt vlak voor waar het water uit komt. Door het knoopje gaat er minder snel water doorheen en dan word het druppel acclimatiseren. Hopelijk heb je hier genoeg aan!
Beste @joep.p - Joep.

Ik ben al jaren actief op fora. Gewend aan tutoyeren met je of jij wat algemeen gedaan wordt. U is echt niet nodig hoor. :cool::)
 
Als de helena's een plaag zouden worden, zijn er vast wel wat vrijwilligers die zich over ze willen ontfermen.
 
Terug
Bovenaan