Herbstnebel
Well-known member
In mijn Juwel bedraagd de watertemperatuur 23,5�C terwijl de kamertemperatuur 20,5�C bedraagd.
Het verwarmingselement is uitgeschakeld. (stekker zit niet in)
In de buurt van het aquarium staat geen kachel over centrale verwarming (dichtste in de buurt staat op 2,5m afstand)
Het enige wat dus verwarming opwekt zijn de 2x54 TL lampen die op een paar centimeter boven het water hangen.
Hoe kan ik de temperatuur naar omlaag brengen of zo laag mogeijk houden (zoals de kampertemperatuur bijv.) ?
- Door s' nachts het raam in klikstand te zetten ?
- Door het deksel van het aquarium open te laten staan zodat de warmte eruit kan ?
- Centrale verwarming die in de buurt staat uitschakelen ?
- Heb in de diepvries een koelblok zitten van 30x20x2, als ik die een tijdje in het water hang zou het water wsl wel koelen maar ik wil het nu ook niet te extreem laten dalen.
- Andere verlichting gebruiken die minder warmte afgeeft ?
Het verwarmingselement is uitgeschakeld. (stekker zit niet in)
In de buurt van het aquarium staat geen kachel over centrale verwarming (dichtste in de buurt staat op 2,5m afstand)
Het enige wat dus verwarming opwekt zijn de 2x54 TL lampen die op een paar centimeter boven het water hangen.
Hoe kan ik de temperatuur naar omlaag brengen of zo laag mogeijk houden (zoals de kampertemperatuur bijv.) ?
- Door s' nachts het raam in klikstand te zetten ?
- Door het deksel van het aquarium open te laten staan zodat de warmte eruit kan ?
- Centrale verwarming die in de buurt staat uitschakelen ?
- Heb in de diepvries een koelblok zitten van 30x20x2, als ik die een tijdje in het water hang zou het water wsl wel koelen maar ik wil het nu ook niet te extreem laten dalen.
- Andere verlichting gebruiken die minder warmte afgeeft ?