Hoe heten mijn vissie's


Beste,

Ik zie Herichthys carpintis op de foto en Trichogaster trichopterus.

Maar als ik een quote van je mag gebruiken:

als aquariaan heb je leven en dood in handen besef dat eerst voordat je aan vissen begint

Bovenstaande combi is niet zo gelukkig en past niet bij je quote.

Ik weet niet hoe groot je bak is, maar dwergcichliden (Apistogramma soorten) kun je sowieso niet bij die ruige Herichthys houden. Wel een leuk soort die Herichthys. Een gouwe ouwe die je niet veel meer ziet.

Ik zag een Juwel logo staan, stel je hebt een 1.5 mtr. bak dan zou ik het lekker bij 1 koppel van je Herichthys houden.

Heb je een grotere bak (>2 mtr.), dan kun je overwegen om een andere gouwe ouwe er bij te plaatsen, bijv. Rocio octofasciata.

Thorichthys meeki zal doorgaans te weinig spierballen hebben om op te boksen tegen een paartje Herichthys carpintis.
 
Heb je nog steeds die bak van 1,20 ??? Wat heb je met je Malawicichliden gedaan ???
 
De Malawi heb ik verkocht

De man van aqua beek zei tegen mij dat dit kon
Blijkbaar is dat niet zo
Kan 1 koppeltje wel dan ?

Ja IND de bak 1.20 heb ik nog steeds
 
1.20 bak is niet geschikt voor Herichthys. Erg krap.
Als je cichliden wilt houden, zou ik kiezen voor Tanganjika bijvoorbeeld.
 
Ik wil deze vissen ook erg graag kwijt
Uhm dat kan mss wel wat zijn maar dan vindt ik malawi mooier
En dan een mooie grote groep van saulosi en dan een mooie trio fire fish of acei
 
Jouw bak is te klein voor een groep Malawi's van de genoemde soorten.
Ik zou me dan beperken tot een groepje Labidochromis caeruleus.

Voor je deze keuze maakt zou ik eerst eens goed nadenken welke vissen je nu eigenlijk wilt houden en kunt houden.

Ik heb er moeite mee dat je dieren aanschaft zonder dat je ze kan bieden wat nodig hebben en je ze weer verkoopt als blijkt dat ze toch niet helemaal naar je zin zijn of toch niet gehouden kunnen worden, omdat ze te groot worden / je bak te klein blijkt.

Als aquariaan heb je leven en dood in hand, besef dat eerst voordat je aan vissen begint.
 
Een groepje van de saulosi past wel degelijk in mijn aqua en de fire fish ging wel oom gen goed de vorige keer
Dus ik vindt het overdreven wat je nou zegt
 
Zoals Malloot al aangeeft is je bak te klein voor de genoemde malawi's. Of je dat nou leuk vindt of niet. Maar gezien je reactie heeft adviseren wederom niet veel zin bij jou.
 
Cichliden 1 zei:
Een groepje van de saulosi past wel degelijk in mijn aqua

Het licht er maar aan wat je een groepje noemt denk ik... 1 man met meerdere vrouwtjes saulosi gaat wel in 1m/1.2m. Meerdere mannetjes van dezelfde soort geven problemen in te kleine bakken.
 
Saskiaz een groepje van 1m 3/4 vrouw moet toch makkelijk kunnen ?

Rikkert ik vindt het hier allemaal van sommige mensen overdreven
Vat het niet te boos op
 
Ik vat het niet boos op, maar pas aub je de tekst in je handtekening aan als je niet je verantwoording wil nemen.
Ik wens je veel succes en besteed mijn tijd wel aan mensen die wel het aquarium houden echt serieus nemen.
 
Cichliden 1 zei:
Een groepje van de saulosi past wel degelijk in mijn aqua en de fire fish ging wel oom gen goed de vorige keer
Dus ik vindt het overdreven wat je nou zegt
Als je het allemaal al zo goed weet waarom zit je dan op een forum?
 
Ik vat het niet boos op hoor, wees maar niet bang. Maar ik weet hoe je vaak reageert, vandaar.
 
Misschien is het een goed idee je plannen met je aquarium als geheel eens aan het forum voor te leggen, voordat je die in praktijk brengt?

En daarmee bedoel ik dan de leefomstandigheden die je wilt cre�ren, de inrichting van je bak, de planten die je erin wilt en uiteraard de soorten en aantallen vissen. Ik zou soms zelf ook wel willen dat alles wat ik voor mijn aquarium bedenk gewoon prima is, maar voordat ik het in praktijk breng wil ik toch liever wel eens weten welke ervaringen anderen ermee hebben of wat anderen ervan weten.

Want inderdaad: als aquariaan heb je leven en dood in handen, besef dat eerst voordat je aan vissen begint!
 

Terug
Bovenaan