Hoe hoog mag aquarium Corrydorassen maximaal zijn?


Ronnie

Well-known member
Lid geworden
10 april 2018
Berichten
72
Leeftijd
60
Locatie
Den Haag
Besten allemaal,

Voor het opstarten van Amazone visbestand, dacht ik er helemaal uit te zijn! Nu las ik ineens dat de waterhoogte van de corrydorassen niet te hoog mag zijn ivm zuurstofhappen! Ik las las zelfs niet hoger dan 30cm!

Dat zou betekeneniet dat ze nooit met Maanvissen en Discussen kunnen want die hebben50 minimaal liefst 60hogen bak nodig! Ze worden vaak als bijvissen gehouden! In hoeverre is de hoogte essentieel?

Het zijn goede opruimen en ze zijn leuk! Kan ik dan beter toch Lnummers of zo voor ze in plaats doen of kunnen ze gewoon in 60 hoog? Graag verneem ik jullie ervaring en adviezen wat het beste is! Dank alvast!
 
Kan prima, alleen bij jonge cory's kan het te hoog zijn.
 
Een normale bakhoogte mag geen probleem zijn voor Corry's.
 
Bij mij zitten ze al jaren op c. 47 cm (bovenkant grind tot wateroppervlak) en dat geeft geen enkel probleem.
 
Mijn cory's zijn hartstikke brutaal en zwemmen mijn 50cm bak continu op en neer qua hoogte. Ik kan ook niet inzien waarom 60cm een probleem zou moeten zijn.
 
Ok Dank voor jullie ervaringen!
Ja wat is een normale bakhoogte? 50cm zou ik zeggen!

De bak moet ik nog aanschaffen, evt op maat dus nu kan ik nog edeale maat bepalen en dan hopelijk zonder...ach had ik maar....? Beste afweging bepalen en wat is de gulden middenweg?

Maanvissen min.50 hoog,liefst hoger
Corry''s niet te hoog,
bij 60 cm wellicht lastig schoonmaken,
plantengroei boven de 60 ook lastig
Wanneer zit je goed voor de meeste ideale hoogte voor de combi Maanvissen, de Corry''s en de planten? Kan per situatie toch anders zijn ik weet t maar ideaal kan haast niet, je moet wat...
 
Hier sterbai in een 80 hoog ( 70 waterhoogte)! Kan makkelijk
 
Niet zo stressen. Die beestjes kunnen gewoon zwemnen.
 
Heb hier diverse Corry''s zitten in de 250 70 cm hoog geen enkel probleem
Waar het fabeltje dat ze niet hoger als 30-50 cm zouden kunnen komen :juggle: vandaan komt is mij een raadsel :S
Had hier al heel wat vissen gekost als dit waar was
 
Ok dus eigenlijk onzin wat ze schrijven niks van aantrekken!
Deze ervaringen kunnen dan ook alweer in de bagage mee!
 
Heb het net nog even in de fabeltjeskrant opgezocht bij dierenforum.nl van 2006 staat in de koptekst waterrand niet hoger dan 30 cm en ergens anders via de Google machine stond weer50cm

Maar ja zo te vernemen naar de prullenak maar dan
 
Heb het net nog even in de fabeltjeskrant opgezocht bij dierenforum.nl van 2006 staat in de koptekst waterrand niet hoger dan 30 cm en ergens anders via de Google machine stond weer50cm

Maar ja zo te vernemen naar de prullenak maar dan
Ja das de reinste waanzin Ronnie.
 
Op internet stat veel wat niet waar is en het is de kunst om de goede info eruit te filteren.
 
'JONGUS' ...en meisjes'. ..

...snel klaar...
dit toppick kan gesloten worden!
Best handig zo''n Forum eigenlijk


Vriendelijk dank voor de info
 
Hier worden geen topics gesloten Ronnie.
 
Mijn bak is 65 hoog en ze redden het heel goed om naar boven te zwemmen.:thumbs:
 
Ok is goed!
Ervaringen zijn overduidelijk!
Corry''s kunnen laag en hoog
 
Het lastige is dat in de tijd dat men een boek kocht om vissen te leren houden veel niet bekend was. Die boeken worden nog altijd nagepapegaait. Niet alles is onzin maar sommige dingen wel.

Als een corry niet hoger dan 30cm kon zwemmen kon hij alleen in een 60 liter bak. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand ooit corry's had met hoogte vrees. Maar dat is niet de standaard.
 
:cool:ja zou kunnen! 1e fabeltje wat ik las dan,nou ja in een maand!... Of die Corry had ADHD
 
Is inderdaad een fabel, net als dat jonkies niet in een hoge bak kunnen, is ook een fabel.

ik heb wel degelijk de ervaring met jonge dieren dat die niet op tijd bij het oppervlak konden komen. deze zag je dan het een paar keer proberen waarna ze levenloos naar de bodem zakten. mogelijk waren dit wel wat zwakkere dieren, maar toch zal ik dit niet gelijk als fabel benoemen. volwassen dieren kunnen zeker de hoogten die gangbaar zijn aan. vanaf 80cm hoogte zou ik gaan uitkijken bij de kleinere soorten.
 
Hogere dan 70zal mijn bak zeker nooite worden! Bedankt voor de reactie
 
ik heb wel degelijk de ervaring met jonge dieren dat die niet op tijd bij het oppervlak konden komen. deze zag je dan het een paar keer proberen waarna ze levenloos naar de bodem zakten. mogelijk waren dit wel wat zwakkere dieren, maar toch zal ik dit niet gelijk als fabel benoemen. volwassen dieren kunnen zeker de hoogten die gangbaar zijn aan. vanaf 80cm hoogte zou ik gaan uitkijken bij de kleinere soorten.
Mijn ervaring hiermee (heb maar slechts 40 soorten gekweekt) dat dit een fabeltje is.
 
Mijn ervaring hiermee (heb maar slechts 40 soorten gekweekt) dat dit een fabeltje is.

dat kan, en ik zeg niet dat het niet waar is, maar mijn ervaring is dus wel degelijk anders. Ik heb ook jonge dieren gehad die het wel voor elkaar kregen, maar dus ook dieren die het niet lukte zoals beschreven in mijn eerdere post.
 
Beetje natuurlijke selectie is ook niets mis mee ;)
 
Beetje natuurlijke selectie is ook niets mis mee ;)

klopt zeker, maar in de natuur leven Corydoras soorten vaak in ondiep water (afgaande van flimpjes op YT en oudere literatuur) dus dan is het meer aquarische selectie :)
 
Het is gewoon onzin zoals je hierboven kunt lezen wat anderen zeggen.
Die van mij zwemmen in een 60cm hoge bak, nooit issues om naar boven te zwemmen. Ze schieten zelfs omhoog als raketten. Ze hebben best wat kracht hoor voor zulke kliene vissen.
 
Nou ik heb ze in een 30cm hoge bak maar af en toe heb ik t gevoel dat ze zo het water uitvliegen :oops::sorry:
 
Ik heb eens gelezen dat iemand de Corydoras paleatus in een vijver van 2 meter diep hield. En ook dit ging prima.
 

Terug
Bovenaan