Wat is er nieuw

hoe ingedraaid aquarium schoonmaken na ziekte

• Onderwerp starter Onderwerp starter cactusvis
  • Startdatum Startdatum
C

cactusvis

Guest
Helaas is mijn sluierstaart telescoop oog laatst overleden. Ik weet niet waaraan precies. Hij zat in een goed ingedraaid aquarium, in zijn eentje. Want ik had perongeluk het korfje van het externe filter gelaten en toen is de vis erin vast komen te zitten. Ik heb toen het oog dat nog aan 1 draadje zat moeten verwijderen. Hij was goed herstellende, maar at niet veel vanwege het slechte zicht. Tot hij een paar dagen wat slomer was en er een piepklein gaatje in zijn staart te zien was. Toen ik hem wilde behandelen met esha2000 lag hij al in de plantjes.. Heel spijtig, het was namelijk een mooie vis.

Nu is mijn vraag, kan iemand hieraan afleiden of deze vis overleden kan zijn aan een erge ziekte? Dus of ik mijn aquarium eerst moet behandelen of speciaal schoonmaken? Alvast bedankt.

Zover ik weet moeten bacterien of andere ziekteverwekkers wel een gastheer hebben dus als die uit de bak is dan kan een andere vis niet geïnfecteerd raken.
Schimmels is dacht ik een ander verhaal maar misschien heb ik het verkeerd en dan wordt ik vast gecorrigeerd😉.
De oorzaak is lastig achteraf aan te geven in de meeste gevallen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan