Wat is er nieuw

Hoe javamos bevestigen

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Vorige week een bosje javamost gekocht en met een garendraadje vastgemaakt aan wat drifthout.
Ik vraag me af of ik dit wel goed gedaan heb want het blijft na een week op een mislukt vogelnestje lijken.

Moet ik de tak er weer uit nemen en het mos wat meer verspreiden of gewoon de natuur zijn gang laten gaan ?

DSCN0096.JPG

Ik zou het er veel dunner op doen, of het nu gewoon wat bij knippen en dan de restjes weer ergens anders vast binden.

Het is een vrij dikke laag en de kans is groot dat het onderste door lichtgebrek bruin zal worden.
Bijknippen is dan een idee of het wat verder uit elkaar trekken. ik ben ook altijd aan het klooien hoor met het opbinden van mos.

even offtopic. Ik vind je vissen er wat mager uitzien. Zeker als ze klein zijn is het belangrijk dat je ze stevig voert! 4 x per dag zou goed zijn. Ik weet niet hoeveel je ze nu eten geeft. Ze mogen best een hangbuik hebben 🙂

2 keer...
De reden is dat de bak nog aan het indraaien is en omdat ze anders nog een kleine maand langer in een 25 literbakje moesten vertoeven heb ik ze er maar van de eerste keer in los gelaten.
De nitriet hou ik nu onder controle op 0,3mg (gisteren nog 0,8) .
Morgen doe ik weer een meting en van zodra het begint te zakken naar 0 ga ik weer meer beginnen voederen.
Ze zijn niet echt graatmager hoor, ze hebben een beetje van een buikje. Zal er anders eens een foto van posten in het goudvissen topic gezien vanuit hun zij perspectief.

Voor het opbinden: Je moet behoorlijk wat draad gebruiken, dus niet alleen maar hier en daar een lusje. Flink veel, strak vastdraaien en dicht bij elkaar om de tak of steen heen draaien ! Als het mos groeit zie je niks meer van de draden. Ik gebruik dun visdraad.

En: als Javamos begint te groeien kan het hard gaan ! Afknippen en ergens anders in je bak gebruiken, of weggeven !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan