Wat is er nieuw

Hoe kan ik mijn aquarium het best inrichten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MijnAquarium
  • Startdatum Startdatum
M

MijnAquarium

Guest
Hoi
Ik heb een juwel rio Panorama aquarium en wil graag dit in lagen opbouwen, hoe doe ik dat het best, ik wil graag dat het zoiets word:
Ik heb een Panorama dus wil ik graag dat in het midden van het aquarium een ovaal ontstaat van weinig tot geen beplanting, dan heeft de rand van de ovaal een tribuneopbouw: van laag naar hoog, met gebroken zichtlijnen

Heeft iemand tips voor mij om dit op te bouwen? Ik hoor het graag
Dank

Ik zou op een site over plantjes of in een webwinkel (bv aquaplantsonline) of in een plantenboekje wat rondneuzen en bv wat planten opschrijven die je aanstaan. Op diverse sites kan je ook kiezen uit voorgrond-, midden- en achtergrondplanten en staat er ook wat over de eisen, hoe groot ze worden etc. Zo kan je een plantengroep samenstellen die past bij wat je wil.

Heel veel filmpjes kijken en foto's 🙂 Belangrijkste is te beginnen met de hardscape als je dat erin wil (stenen en/of hout). Daarmee kan je al een mooi plateau maken met behulp van bijvoorbeeld stenen. Maak een tekening van je aquarium (op een groot vel papier of karton). Kijk op websites naar verschillende planten (zoals door plankje vermeld is een fijne site). Daar kan je een beetje kijken wat voorgrondplanten zijn, middenplanten en achtergrond. Kijk welke geschikt zijn en wat ze nodig hebben (ik heb geen co2 dus ik heb makkelijke planten). En vooral veel plezier in hebben en doe het langzaam 😉

Ik ben nu al wat verder hoor, ik heb nu al wat plantjes uitgezocht en een plattegrond gemaakt, maar ik ben een klein beetje bang dat er teveel hoogteverschil tussenzit

Ik zou kijken hoe het staat als je ze erin zet en ook hoe jij het persoonlijk mooi vindt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan