Hoe kan je een aquarium in tweeën delen?


J

Jorina

Guest
ik heb sinds gisteren een Juwel Vision 180 dus dat gaat mijn gezelschapsbak worden

Maar wel een goed doordachte met bij elkaar passense vissen en voor hun ook een fijne omgeving.

Nou wil ik me eerst goed in gaan lezen in bepaalde bewoners die voor mij nieuw zijn maar wel in een gezelschapsbak kunnen
Dus eerst het plan, de inrichting en de bewoners "op papier" voor dat ik straks impulsieve aankopen doe

En ondertussen wil ik het andere kleinere aquarium klaar maken voor een Betta koppel zonder andere bewoners

MAAR ik wil een oplossing vinden om het aquarium te kunnen opsplitsen, dus ik wil een scheiding gaan maken die wel gewoon water en de (minimale) stroming van de sponsfilter door laat en dan moet de scheidingswand ook nog eens zeer makkelijk wr uit te halen zijn.

De scheidingswand is zowel om ze eerst aan elkaar te introduceren en zien of er een klik is en als er toch ineens "trouble in paradise" is ze uit elkaar te halen tot dat ik eventueel een ander onderkomen voor een van de twee heb gevonden
 
5 cm filtermat, werkt perfect

filter-foam-blue-50x50.jpg
 
Als het de bedoeling is dat de vissen elkaar ook echt kunnen zien:

en dan een 4mm glasplaat ertussen, voor de doorstroming wellicht nog wel wat gaten in het glas boren.
als gaten boren in glas niet je ding is, kan je ook 4mm plexiglas/polycarbonaat gebruiken.. dat boort wat makkelijker (heb je iig geen glasboortjes voor nodig)

of je pakt zogenaamd "egg crate" (in Nederland vaak te vinden bij zeewater winkels onder de noemer stekkenrooster) en maakt dit op maat zodat het precies in je bak past
 
Nog een optie is om plexiglas latjes te lijmen aan de wand en daar een rvs gaas tussen te schuiven. Makkelijk te verwijderen.
 
Ik zou denken aan een passend plexiglas wand. Voorzien van gaatjes zou je zo'n wandje tijdelijk met zuignappen achter en voor cast kunnen zetten.
 

Terug
Bovenaan