Blub
Active member
- Lid geworden
- 15 maart 2025
- Leeftijd
- 31
Ik heb een paar weken geleden een paar opstartwormpjes in mijn aquarium gezien. Deze lijken nu weg te zijn, maar er zitten nu heel veel hele kleine wormpjes in (1 a 2 mm)
De bak draait al een aantal maanden en ik heb er niks nieuws in gedaan.
Het is een 20 liter met een sponsfilter voor 100 liter. En een klein intern filter waarvan ik de inhoud niet weet. Deze had ik er in gedaan met filtermedia uit de grote bak om het opstarten te versnellen.
Er zit 1 helenaslak in en 2 jonge gardneris (zodra ze groot genoeg zijn gaan ze in de grote bak)
Voeren doe ik met de hand en er komen dan ook geen voerresten op de bodem.
Wat is de beste manier om er vanaf te komen?
Aquarium helemaal leeghalen en alles goed spoelen? Filters helemaal schoonmaken en dan met nieuw filtermateriaal in het kleine filter weer opnieuw opstarten?
Of is er een betere manier??
De vissen eten de wormpjes niet.
De bak draait al een aantal maanden en ik heb er niks nieuws in gedaan.
Het is een 20 liter met een sponsfilter voor 100 liter. En een klein intern filter waarvan ik de inhoud niet weet. Deze had ik er in gedaan met filtermedia uit de grote bak om het opstarten te versnellen.
Er zit 1 helenaslak in en 2 jonge gardneris (zodra ze groot genoeg zijn gaan ze in de grote bak)
Voeren doe ik met de hand en er komen dan ook geen voerresten op de bodem.
Wat is de beste manier om er vanaf te komen?
Aquarium helemaal leeghalen en alles goed spoelen? Filters helemaal schoonmaken en dan met nieuw filtermateriaal in het kleine filter weer opnieuw opstarten?
Of is er een betere manier??
De vissen eten de wormpjes niet.