Wat is er nieuw

Hoe lang blijven planten goed in verpakking?

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Mijn aquarium komt maandag gelukkig.
Bleek een verkeerde volgcode op te zitten.
Daarom kon ik deze levering niet volgen.

Maar goed.
Ik had de aquariumplanten al gekocht.
En deze zijn gisteren bezorgd.
Het zijn alleen Javavarens, Cryptocoryne en Echinodorus.
Ze zitten in de originele verpakking.

Kunnen ze daarin blijven tot en met maandagavond?

(Heb namelijk geen geschikte emmer, omdat er grote moederplanten bij zitten past dat niet).
Zie foto voor de verpakking.
20260117_093050.jpg

Mijn aquariumplanten hebben bij de lfs ruim 1 week in een aparte afgesloten bak gestaan zonder water zodat ze zeker voorradig zouden zijn als ik het aquarium kwam ophalen. De planten hebben dit allemaal overleefd.
Dus als ze gewoon vochtig zijn en niet te koud worden komt het denk ik wel goed met de plantjes.

Ik denk dat 't wel overleeft; maar als je je zorgen maakt - haal een bouwemmer bij de doethetzelver, daar past 't zeker in.

Volgens mij postte de TS dat ze geen grote emmer heeft.
Klopt.
Alleen die standaard emmertjes.
Maar ik moet nog ergens een curver-bak hebben, zo'n doorzichtige plastic bak met deksel.
Als ik ze plat erin leg, dan past het wel.
Zo even zien of ik deze vinden kan op zolder.

Ik zou altijd er voor kiezen om een rechthoek speciekuip te halen bij de bouwmarkt. Bijvoorbeeld eentje 65 liter (planten) en eentje 90 liter (vissen).

Die zijn oerdegelijk, unkaputbar, en veel beter dan de doorzichtige boxen zoals bij Action, risico van scheuren.

Model maakt denk ik niet veel uit en een paar gewone 10 literse of 15 literse emmers is ook ok.
Waarom niet meteen 20 liter John? En dan zou mijn voorkeur uitgaan naar witte emmers. Maar met een speciekuip(en) is er meer (zwem)ruimte.

Binnenfiltertje, verwarmingsstaaf erbij en de vissen zijn tijdelijk goed voorzien.
Ook bij een nieuwe opstart. 😎

Waarom niet meteen 20 liter John? En dan zou mijn voorkeur uitgaan naar witte emmers. Maar met een speciekuip(en) is er meer (zwem)ruimte.

Binnenfiltertje, verwarmingsstaaf erbij en de vissen zijn tijdelijk goed voorzien.
Ook bij een nieuwe opstart. 😎
Haha ja ik heb zoutemmers van goed 20 liter maar ja als die vol zijn loop je daar niet snel even mee dus mijn voorkeur is een maat kleiner.
Voor tijdelijke opvang van vis is groter wel beter.

Haha ja ik heb zoutemmers van goed 20 liter maar ja als die vol zijn loop je daar niet snel even mee dus mijn voorkeur is een maat kleiner.
Spierballen kweken. :deal::juggle:

Je vergeet houten wielen, schokdempers en stuurbekrachtiging...en soms ook trapondersteuning als je een trap moet op - /aflopen.

😉:DD

Volgens de LFS... JBL solar nature zou ook moeten lukken bij Ludwigia red mini. Planten waren geplant inclusief wortels. Eindresultaat 2x niks, zelfs geen wortels meer, bladverliezende stengel. Dus dadelijk bij nieuwe planten JBL kleibolletjes. Hogere dosis plantenvoeding.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan