Hoe lang duurt het voordat christmas mos hecht op Basalt?


Jeronimos

Well-known member
Lid geworden
30 december 2019
Berichten
65
Leeftijd
51
Ik ben nu 2 mnd onderweg, maar zonder vastbinden drijven ze nog steeds weg...
 
Je kan het misschien beter vast lijmen, elke keer als het loskomt moet het opnieuw 'vast' groeien.
Denk dat het nog wel even kan duren op deze manier :p
 
Christmas mos is een mos wat erg slecht hecht op ondergrond.
Daarnaast is basalt nogal hard en glad dus lastig om aan te hechten.
Beter lijm je het.
 
Zoals Raoul al aangeeft: met basalt kan je denk ik wachten tot je een ons weegt.

Lavasteen is veel beter om mos op te laten hechten bijvoorbeeld, maar niet altijd geschikt in je bak (aan de scherpte kant)
 
Lavasteen is redelijk zacht juist door de poreuze structuur.
Dat wat scherp is zou je met een slijptolletje kunnen afvlakken.
Mos zal zich perfect hechten in lavasteen, javamos iets beter dan xmas-mos.
Op den duur zal de hele steen begroeid zijn, dan maakt het ook niet meer uit of het lavasteen of basalt is want je ziet het toch niet.
 
Zelf zet ik mosjes op maaskeien vast met een stukje visdraad en na enige tijd zie je dat niet meer.
 
Dank allemaal. Ik ken die lijm niet. Wat is een goed product? Kan je onderwater lijmen?
 
Dank allemaal. Ik ken die lijm niet. Wat is een goed product? Kan je onderwater lijmen?
Je kan gewone secondelijm gebruiken! Maar niet onder water. Je dient dus de keien uit het aquarium te halen, de planten er op lijmen en de stenen terug te plaatsen.
 
Reef glue kan je onderwater gebruiken, of de mos eruit halen de lijm op het mos plaatsen en dan de mos in het aquarium tegen de steen aandrukken voor een paar seconden.
Dan blijft het ook vast zitten
 
Ik denk zelf dat het ook makkelijker werkt als je de steen even uit de bak haalt zodat je er makkelijk iets op kan bevestigen. Onderwater is dat vaak lastiger lijkt me zo toe.
 

Terug
Bovenaan