Hoe maak ik een Mosswall ?


Vyruss

Member
Lid geworden
17 februari 2023
Berichten
10
Leeftijd
51
Heb hier verschillende plukjes mos over en had er graag iets mee gedaan , ik dacht aan een mos wall misschien? Maar hoe begin je daaraan?
 
Waarop moet je het bevestigen? Is het gewoon de glazen achterruit? Of is het een achterwand?
 
Heb hier verschillende plukjes mos over en had er graag iets mee gedaan , ik dacht aan een mos wall misschien? Maar hoe begin je daaraan?
Je pakt een kokosmat en steekt daar plukjes mos in. Vervolgens leg je hem neer met het mos omhoog. Vochtig houden tot het mos de mat volledig bedekt. Goed trimmen wanneer nodig.

Is de mat vol, verticaal in de bak lijmen/hangen/klemmen, en onderwater zetten.
 
Of in plaats van een kokosmat: begroeiingsmat voor de vijver. Gaat langer mee en is zwart, dat is hoe dan ook een mooie achtergrondkleur voor een aquarium. Sluit ook minder af dan kokosmat, dus minder kans op dode holtes erachter.
 
Heb hier verschillende plukjes mos over en had er graag iets mee gedaan , ik dacht aan een mos wall misschien? Maar hoe begin je daaraan?
Dan kun je het mos met garen bevestigen op een subject dat toch wel enigzins poreus moet zijn , op glas hecht het niet goed.
Hoe zie je een moswall, is dat een muur met mos?
 
Of met secondelijm...
Of als je veel geduld hebt en fijnbladige mossen gebruikt (heb ik me laten inlichten) kun je de yogurtmethode misschien proberen.
 
Of met secondelijm...
Of als je veel geduld hebt en fijnbladige mossen gebruikt (heb ik me laten inlichten) kun je de yogurtmethode misschien proberen.
 

Terug
Bovenaan